اپل

شرکت‌های آلمانی از اپل به دلیل نقض قانونی رقابت در بازار شکایت کردند

اپل در نسخه جدید iOS امکانی را فراهم کرد تا کاربران خودشان اجازه دهند کدام اپلیکیشن از اطلاعات آنها برای تبلیغات استفاده کند؛ امکانی که شکایت آلمانی‌ها را از این شرکت آمریکایی در پی داشت.

شرکت اپل در نسخه جدید سیستم عامل iOS برای کاربران خود امکانی را فراهم کرد تا کاربران خودشان تصمیم بگیرند کدام اپلیکیشن می‌تواند از اطلاعات آنها برای تبلیغات آنلاین استفاده کند، اما شرکت‌های آلمانی این اقدام Apple را نقض قانون رقابت در بازار می‌دانند و به همین دلیل از این شرکت آمریکایی شکایت کردند.

جزئیات شکایت شرکت‌های آلمانی از اپل 

شرکت‌های مختلف کشور آلمان که در حوزه‌های بخش‌های رسانه، اینترنت و تبلیغات فعالیت دارند یک شکایت آنتی تراست را علیه Apple در اداره کارتل فدرال آلمان به ثبت رساندند. این شرکت‌ها مدعی هستند تنظیمات حریم خصوصی جدید اپل بیانگر فرایند سوءاستفاده در بازار و نقض قانون رقابت است. این در حالی است که اپل با ارائه این قابلیت قصد دارد امکانی را به کاربران ارائه دهد تا آنها خودشان انتخاب کنند کدام شرکت می‌تواند از اطلاعات آنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده کند.

در همین راستا چند اتحادیه تجاری آلمان نیز با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند این اقدامات یک طرفه Apple باعث می‌شود تا تمام رقبای این شرکت آمریکایی از فراوری اطلاعات مرتبط تجاری در سیستم عامل iOS محروم شوند. گفتنی است اپل با رد تمام این اتهامات اعلام کرد چهارچوبی که در نسخه جدید سیستم عامل iOS ارائه شده برای حفاظت از حریم خصوصی افراد است. اپل تاکید کرد اطلاعات کاربران به خودشان تعلق داشته و آنها باید در خصوص اشتراک اطلاعات خود با سایر اپلیکیشن‌ها تصمیم‌‌گیری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*