آپدیت iOS 14

آپدیت iOS 14 حتی پس از حذف اپلیکیشن‌ها هم اطلاعات کاربر را پاک نمی‌کند

یک کاربر در سایت Reddit کشف کرده است که آپدیت iOS 14 حتی پس از حذف اپلیکیشن‌ها هم اطلاعات شخصی کاربران از جمله نام کاربری و رمز ورود آن‌ها را پاک نمی‌کند.

یکی از کاربران Reddit پست طولانی را در خصوص اینکه آپدیت iOS 14 اطلاعات کاربران را حتی پس از حذف کردن اپلیکیشن‌ها همچنان حفظ می‌کند، منتشر کرده است. او با یک مثال در مورد اپلیکیشن 9gag این را نشان می‌دهد و می‌گوید که این رفتار فقط محدود به این اپلیکیشن نیست.

این کاربر متوجه ذخیره شدن اطلاعات کاربری در یک Keychain محلی و استفاده مجدد از آن هنگام نصب مجدد اپلیکیشن شده است. این کاربر بعد از حذف و نصب مجدد اپلیکیشن 9gag متوجه شده است که برای ورود به اپلیکیشن نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی نداشته و به صورت خودکار لاگین شده است.

حتی اگر همگام‌سازی با iCloud Keychain را فعال نکرده باشید هم این اطلاعات ذخیره شده خواهند ماند و تنها راه حذف کردن آن‌ها، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) است. با این حال اگر از بکاپ تهیه شده در گذشته را مجدداً در آیفون خود بازگردانی کنید، اطلاعات از طریق iCloud Keychaing مجدداً به گوشی شما منتقل خواهد شد. این کاربر ردیت رفتار آی او اس ۱۴ را با یک کوکی دائمی مقایسه می‌کند که نمی‌توانید هیچگاه از شر آن خلاص شوید.

البته این بدان معنا نیست که از اطلاعات شما برای ردیابی یا هدف قرار دادن شما استفاده می‌شود، بلکه این به نوعی بی مسئولیتی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران است و اپل اگر می‌خواهد سابقه درخشان خود در خصوص حریم خصوصی را همچنان نگه دارد، باید گزینه‌ای برای پاک کردن این اطلاعات در اختیار کاربران قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    والله هیچ نظری ندارم ولی برای کاربران معمولی و عادی که هیچ چیزی واسه مخفی کردن و پنهان کردن ندارند یک گزینه مثبت محسوب میشه و حداقل در زمان بارگذاری برنامه ها برای بار اول زمان کمتری را صرف می کنند