قیمت خودرو

نرخ ارز و قیمت فولاد کاهش یافت اما قیمت خودرو بالا رفت!

عضو‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش مجدد قیمت محصولات خودروسازان گفت نرخ ارز و قیمت فولاد کاهش یافت، اما شورای رقابت باز هم قیمت خودرو را افزایش داد.

دهقانی، عضو‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصمیم شورای رقابت برای افزایش 10 درصدی قیمت خودرو در کارخانه انتقاد کرد و گفت خودروسازان بازار را به شکل انحصاری در اختیار دارند و هر وقت که بخواهند بنا بر دلایل مختلف به دنبال افزایش قیمت هستند. وی افزود خودروسازان نباید فقط به دنبال افزایش قیمت باشند بلکه می‌بایست محصول باکیفیت تولید کنند؛ چراکه مردم ما شایسته استفاده از اتومبیل با کیفیت و با امنیت بالا هستند.

افزایش قیمت خودرو با وجود کاهش نرخ ارز و فولاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

با توجه به اینکه خودروسازان مدعی هستند که تولید آنها ارزبری دارد، در نتیجه با افزایش نرخ ارز خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هم‌اکنون نرخ ارز نسبت به ماه‌های قبل کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر‌ قیمت فولاد نیز تعدیل شده است، بنابراین دلیلی برای رشد قیمت ماشین وجود ندارد. در همین راستا دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت ورود کرده و از شوک جدید به بازار جلوگیری کنند.

گفتنی است شورای رقابت طی روز دوشنبه با مصوبه جدیدی قیمت محصولات خودروسازان را افزایش داد. طی این مصوبه قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط حدود 8.2 درصد و قیمت محصولات سایپا نیز حدود 8.9 درصد افزایش پیدا کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*