قیمت محصولات ایران خودرو

شورای رقابت قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را بیش از ۸ درصد گران کرد

شورای رقابت با تصویب مصوبه جدید قیمت محصولات خودروساران داخلی را افزایش داد. طبق این مصوبه قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا بیش از ۸ درصد افزایش پیدا کرد.

شورای رقابت که اخیرا اعلام کرده بود قیمت خودرو را در بهار سال 1400 افزایش خواهد داد، اکنون با مصوبه جدیدی قیمت محصولات ایران خودرو را به صورت میانگین حدود 8.2 درصد و قیمت محصولات سایپا را نیز حدود 8.9 درصد افزایش داد. البته این مصوبه افزایش قیمت برای افرادی ‎که تا پایان سال ۹۹ برای خرید خودرو ثبت‎ نام کرده‎ بودند، پیش ‎پرداخت داشتند و مشمول دریافت سود نیستند، لحاظ نخواهد شد.

جزئیات افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

متن دستورالعمل شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به شرح زیر است:

1. برای تمام کسانی که تا پایان سال 99 برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند، پیش پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمتی موضوع بند 2 تعلق نخواهد گرفت.

2. بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به صورت متوسط 8.2 درصد و برای شرکت سایپا به صورت متوسط 8.9 درصد افزایش قیمت محاسبه شده که با در نظر گرفتن بند 1 فوق برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور 1400 اعمال و اجرا می‌شود.