قیمت خودرو

قیمت خودرو در جلسه دوشنبه شورای رقابت افزایش پیدا می‌کند

شورای رقابت به دنبال افزایش قیمت خودرو است و در جلسه دوشنبه این شورا قیمت نهایی خودرو برای سه ماه اول سال 1400 اعلام خواهد شد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اواخر فروردین سال جاری عنوان کرد قیمت خودرو برای سه ماه اول سال 1400 افزایش پیدا خواهد کرد. شیوا در ادامه بیان کرد البته باید به این نکته اشاره کنم که در سه ماه پایانی سال ۹۹ که مجوز افزایش قیمت به خودروسازان ندادیم به دلیل نبود تورم نبود؛ در واقع حدود ۱۴ درصد تورم داشتیم، اما به دلیل این که سه ماه قبل افزایش ۳۰ درصدی داشتیم، تورم ۱۴ درصد سه ماه پایانی سال 99 را اعمال نکردیم. از این رو می‌توان گفت تا فروردین 1400 حداقل 6 ماه است که قیمت ماشین افزایش پیدا نکرده است.

افزایش قیمت خودرو در روز دوشنبه

پس از این که رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت ماشین در سه ماه ابتدایی سال 1400 خبر داد، حواشی زیادی در فضای مجازی به وجود آمد و در همین راستا سازمان بازرسی، رئیس شورای رقابت را به این سازمان فراخواند. همچنین مجلس نیز به گفته‌های رئیس شورای رقابت واکنش نشان داد و محمد باقری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمت خودرو است.

سرانجام پس از تمام حواشی و مخالفت‌هایی که در خصوص افزایش قیمت ماشین مطرح شد، اکنون شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو اصرار دارد و قرار است طی جلسه‌ای که در هفته جاری برگزار خواهد شد قیمت نهایی خودروها برای سه ماهه اول سال 1400 را اعلام کرد.