تجربه شگفت‌انگیز رانندگی با موتور احتراق داخلی هیدروژنی تویوتا + ویدیو

تجربه شگفت‌انگیز رانندگی با موتور احتراق داخلی هیدروژنی تویوتا + ویدیو

موتور هیدروژنی تویوتا محصولی جدید از این خودروسازی ژاپنی بوده که برخلاف انتظار، با وجود سوخت سبز خود صدای شگفت‌انگیزی همانند موتورهای بنزینی دارد.

به تازگی ویدیویی در مورد موتور هیدروژنی تویوتا منتشر شده که نشان دهنده نوآوری جالب‌توجهی برای ساخت موتورهای سوخت تجدیدپذیر است. در بررسی خبر این محصول و صدای منحصر به فردی که توسط موتور مورد نظر تولید می‌شود، با ما همراه باشید.

طبق اطلاعات موجود، غول خودروسازی ژاپنی هم‌اکنون مشغول کار روی ساخت خودرویی هیدروژنی بوده که با نمونه‌های دیگر متفاوت است. البته وقتی صحبت از سوخت هیدروژنی و تویوتا به میان می‌آید، خودرو هیدروژنی تویوتا میرای (Toyota Mirai) اولین محصولی بوده که به ذهن طرفداران کمپانی ژاپنی و اتومبیل‌هایش می‌رسد؛ میرای یک اتومبیل برقی سوخت سلولی (FCEV) بوده که با استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت اصلی، برق مورد نیاز برای به حرکت درآوردن موتور الکتریکی خود را تامین می‌کند.

با این حال باید گفت که خبر جدید در مورد موتور هیدروژنی تویوتا به خودرو میرای ارتباطی نداشته و کمپانی ژاپنی به کلی در تلاش برای ساخت محصولی متفاوت است. کوجی ساتو (Koji Sato)، از مدیران تویوتا و مدیرعامل کمپانی دیگری به نام شرکت مسابقه‌ای گازو (Gazoo) می‌گوید که در پایان سال گذشته میلادی نمونه اولیه موتور مورد نظر ساخته شده بود. این موتور حس خاص سوار شدن در یک خودرو سوخت فسیلی را به وجود می‌آورد و برخلاف خودروهای برقی و هیدروژنی که سر و صدا و تجربه رانندگی متفاوتی دارند، این موتور به شکلی، نوستالژی اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را به راننده ارائه می‌دهد.

ویدیو صدای موتور هیدروژنی تویوتا

 

به گفته ساتو، هدف او و همکارانش ساخت محصولی بوده که با وجود دوست‌دار محیط‌ زیست بودن و استفاده از سوخت تجدیدپذیر و سالم، حس سوار شدن در خودرویی را به وجود می‌آورد که از صد سال گذشته، راننده‌ها به آن عادت دارند. همان‌طور که در ویدیو بالا دیدیم، راننده در انتها ویدیو می‌گوید که به باور او موتور خودرو مورد نظر هیدروژنی نیست. در واقع این راننده قبل از سوار شدن در ماشین نمی‌دانست که موتور اتومبیل از نوع هیدروژنی بوده و چنین مسئله‌ای پس از پایان رانندگی برای او تعجب‌برانگیز است.

ساتو معتقد بوده که بسیاری از عاشقان دنیای اتومبیل‌ها شیفته سر و صدا و ارتعاشاتی هستند که تنها در اتومبیل‌های سنتی یافت می‌شوند. به گفته این مدیر برجسته، تیم او به تازگی متوجه شده که می‌توان به کمک تکنولوژی‌های موجود، چنین حسی را با موتور هیدروژنی تویوتا به وجود آورد.

تجربه شگفت‌انگیز رانندگی با موتور احتراق داخلی هیدروژنی تویوتا + ویدیو

خودرو ویدیو بالا تویوتا کرولا هاچ بک (Corolla Hatchback) بوده که به یک موتور احتراق داخلی هیدروژنی مجهز شده است. از طرف دیگر خودرو مورد نظر سیستم رانندگی چهار چرخ داشته و صدای خروجی از اگزوز آن راننده را به شک نمی‌اندازد که سوخت مورد نظر خودرو هیدروژن است. می‌توان گفت که صدای اگزوز مورد نظر تفاوت چندانی با خودروهای بنزینی ندارد.

تویوتا ادعا می‌کند که سوخت مصرفی موتور ساخته شده صد درصد هیدروژن بوده و هیچ سوخت فسیلی برای به حرکت درآوردن پیستون‌های آن به کار گرفته نمی‌شود. چنین موضوعی کربن دی اکسید خروجی از موتور را تقریبا به صفر می‌رساند و برخلاف موتورهای احتراق داخلی بنزینی و گازوئیلی، گازهای گلخانه‌ای مضر را وارد اتمسفر نمی‌کند.

مسابقات اتومبیل‌رانی

البته باید گفت که سوزاندن هیدروژن به همراه اکسیژن موجود در هوا برای تامین انرژی، مقدار اندکی گاز سمی را به محیط اطراف وارد می‌کند، اما این مقدار در مقایسه با محصولات احتراق موتورهای سوخت فسیلی فوق‌العاده کمتر است.

تجربه شگفت‌انگیز رانندگی با موتور احتراق داخلی هیدروژنی تویوتا + ویدیو

به این ترتیب محصولات احتراقی موتور هیدروژنی تویوتا همانند خودروهای الکتریکی و یا اتومبیل‌های FCEV صفر نیست. آکیو تویودا (Akio Toyoda)، مدیرعامل فعلی کمپانی تویوتا می‌گوید که تجربه ساخت خودرویی مانند میرای در کنار تکنولوژی‌های توسعه‌یافته برای خودروهای سیستم رانندگی چهار چرخ، به شرکت او کمک کرده تا در ساخت محصولی ترکیبی شبیه به خودروهای سوخت فسیلی موفق باشد.

به گفته تویودا به کار گیری موتوری که سر و صدا و ارتعاشات موتورهای بنزینی را دارد، این امکان را به رانندگان و شیفتگان دنیای اتومبیل‌ها می‌دهد تا در دنیایی به دور از سوخت‌های مضر برای محیط زیست، تجربه‌ای شگفت‌انگیز داشته باشند.

طبق اطلاعات موجود، تویوتا قصد دارد تا کرولا هاچ بک مجهز به موتور هیدروژنی را در سری مسابقات سوپر هایکیو 2021 (2021 Super Taikyu) وارد کند. مسابقه مورد نظر در طول 24 ساعت توانایی خودروها برای تحمل فشار مسابقه را مورد آزمایش قرار می‌دهد و از تاریخ 21 تا 23 ماه می جاری انجام می‌شود. راننده این اتومبیل، هیرواکی ایشیورا (Hiroaki Ishiura) برای عادت کردن به سیستم جدید و کار با موتور هیدروژنی تویوتا از حالا مشغول تمرین با خودرو مورد نظر است.

برنده یا بازنده، ما و بسیاری از علاقه‌مندان امیدواریم که تویوتا در این مسابقات پیروز شود، چرا که هم‌اکنون وقت ورود موتورهای سالم‌تر به مسابقات اتومبیل‌رانی و خیابان‌ها فرا رسیده است. از طرف دیگر این موضوع که محصول ساخت تویوتا سر و صدا و ارتعاشاتی مشابه موتورهای سنتی دارد، هیجان ماجرا را بیشتر کرده و حس جدید و غریب سوار شدن در اتومبیل‌های برقی و هیدروژنی را از بین می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایول ،به این میگن نواوری و فن اوری سازگار با محیط زیست
    #ماشین فقط TOYOTA