بازی رزیدنت اویل ۸

هرآنچه لازم است درباره بازی رزیدنت اویل ۸ بدانید

چیزی به انتشار بازی رزیدنت اویل ۸ – Resident Evil 8 نمانده و به همین خاطر نگاهی به تمام اطلاعات منتشر شده از این بازی ترسناک انداخته‌ایم.

به‌جرئت می‌توان گفت که بازی Resident Evil Village یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ است و همزمان با انتشارش، خیل عظیمی از گیمرها را به‌منظور اکتشاف در محیط و سر درآوردن از رمز و رازها هراس‌انگیزش، پای خود خواهد نشاند. اما بهتر است تا قبل از تجربه بازی رزیدنت اویل ۸، اطلاعات جدیدی را که از این عنوان منتشر شده مرور کنیم و با دید بهتری وارد جهان اسرارآمیزش شویم.

اطلاعات جدید بازی رزیدنت اویل ۸

جدیدترین اطلاعات منتشرشده از بازی رزیدنت اویل ۸ یا Resident Evil Village، به توضیحات بیشتر درباره شخصیت‌های منفی، قهرمان اصلی، نقشه بازی و جزئیات حائز اهمیت دیگر اختصاص دارند که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

چهار ارباب

بازی رزیدنت اویل ۸

به‌نظر می‌رسد بازی Resident Evil Village تأکید زیادی بر روی دشمنان ایتن دارد. وب‌سایت IGN نیز در مقاله اخیرش، جزئیات زیادی را از شخصیت‌های منفی بازی فاش کرده است. چهار شخصیت منفی اصلی بازی رزیدنت اویل ۸ که به‌عنوان چهار ارباب شناخته می‌شوند، عبارت‌اند از: بانو دیمیترسکو (Lady Dimitrescu)، کارل هایزنبرگ (Karl Heisenberg)، سالواتوره موریو (Salvatore Moreau) و دونا بنوینتو (Donna Beneviento) که همگی‌شان تحت امر مادر میراندا هستند. زنی مرموز و نقاب‌دار که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر در اختیار داشتن گروه چهار ارباب، فرقه‌ اصلی حاکم بر دهکده را نیز رهبری می‌کند. در ادامه به جزئیات بیشتری راجع‌به آنتاگونیست‌های بازی خواهیم پرداخت.

بانو دیمیترسکو

بازی رزیدنت اویل ۸

از زمان معرفی بانو دیمیترسکو به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دشمنان ایتن، توجهات بسیاری به‌سمت این زن عظیم‌الجثه و بلند قد جلب شده است. او در قلعه شخصی‌اش که در روستا قرار دارد زندگی می‌کند و طبق گفته‌های کپکام، ظاهر عجیب دیمیترسکو و اتمسفر گوتیک قلعه، از خون‌آشام‌ها الهام گرفته شده است. طبق پیش‌نمایش منتشرشده در وبلاگ رسمی  پلی استیشن، ایتن در طول قسمت قلعه بازی رزیدنت اویل ۸، بانو دیمیترسکو را به‌عنوان دشمن اصلی ملاقات خواهد کرد. علاوه‌بر این یکی از مقالات آی جی ان به‌طور خلاصه در مورد مبارزات ایتن با دختران دیمیترسکو که «سه جادوگر» نام دارند نیز توضیح داده است.

دونا بنوینتو

بازی رزیدنت اویل ۸

دونا بنوینتو به‌عنوان یکی از جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین آنتاگونیست‌های بازی رزیدنت اویل ۸ شناخته می‌شود. او سراسر صورت و بدن‌اش را با لباس و پارچه‌ای مشکی رنگ پوشانده است و یک عروسک مرموز به‌نام آنجی را در اختیار دارد که هنوز زنده یا مرده بودن‌اش مشخص نیست. دونا و آنجی صاحبان اصلی «خانه بنوینتو» هستند. طبق گفته‌های موریماسا ساتو که کارگردانی بازی Resident Evil Village را بر عهده دارد، خانه بنوینتو نسخه تکامل‌یافته وحشت غیرمعمول و عجیبی است که بیش از این در رزیدنت اویل ۷ دیده بودیم.

کارل هایزنبرگ

بازی رزیدنت اویل ۸

اغلب منتقدان و طرفدارهای سرسخت این عنوان، شخصیت کارل هایزنبرگ را یکی از کاریزماتیک‌ترین دشمنان بازی می‌دانند. مرد عجیبی که با نوع پوشش جالب توجه و سیگار برگ‌اش، یادآور فیلم‌های کلاسیک و وسترن‌های مدرن و خاکستری است. منطقه مخصوص او کارخانه هایزنبرگ نام دارد و با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی رزیدنت اویل ۸، به‌نظر می‌رسد با مکانی مملو از خشونت و مکانیزم‌های مرگبار طرف خواهیم بود. همچنین به احتمال زیاد کارخانه هایزنبرگ تنها منطقه‌ای خواهد بود که پوشیده از برف نیست؛ موضوعی که می‌تواند ناشی از تأکید سازندگان بر روی خاکستری بودن این شخصیت باشد. علاوه‌بر موارد مذکور و با توجه به پیش‌نمایش وب‌سایت گیم‌اسپات، به‌نظر می‌رسد هایزنبرگ از قدرت جابه‌جایی اجسام و اشیاء با ذهن‌‌ خود نیز برخوردار باشد.

سالواتوره موریو

بازی رزیدنت اویل ۸

بدون شک منزجرکننده‌ترین عضو گروه چهار ارباب و شاید بازی رزیدنت اویل ۸، سالواتوره موریو است. او که به‌عنوان رئیس مخزن موریو شناخته می‌شود، یک مرد ناقص و به‌شدت عجیب بوده که شباهت خاصی به انسان‌ها ندارد. کپکام برای طراحی موریو از گونه‌های هنر گروتسک و شخصیت‌های گوتیک ترسناک و چندش‌آور الهام گرفته است. کارگردان هنری بازی، تومونوری تاکانو (Tomonori Takano) در رابطه با ظاهر موریو می‌گوید: «ما او را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که پتانسیل تبدیل شدن به منفورترین شخصیت منفی تاریخ بازی‌های ویدیویی را داشته باشد.» به احتمال قوی سالواتوره موریو در مخزن عجیب و مملو از آب خود، هیولاهای بسیاری را پنهان کرده است و با توجه به این موضوع، مبارزات دشواری در انتظار ایتن خواهد بود.

گارگویل‌ها – Gargoyles

بازی رزیدنت اویل ۸

تاکنون به‌معرفی دشمنان اصلی بازی پرداختیم و توانایی‌های عجیب و جالب توجه‌شان را مرور کردیم. اما کپکام به این سادگی‌ها دست از سر ایتن برنخواهد داشت و برای آسمان روستا هم برنامه‌ریزی کرده است. دشمنان جدید بازی رزیدنت اویل ۸ که اخیراً معرفی شده بودند، گارگویل‌ها (Gargoyles) نام دارند. موجودات عجیبی که وب‌سایت گیم‌اسپات آن‌ها را «نیمه‌خفاش» توصیف می‌کند و وبلاگ پلی‌ استیشن نیز با توجه به پروازهای گروهی و بی‌وقفه‌شان در آسمان، مبارزه با آن‌ها را جالب و دردسرساز می‌داند.

دفترچه ایتن

بازی رزیدنت اویل ۸

ایتن وینترز در طول بازی Resident Evil Village یک دفترچه شخصی را به‌سبک آرتور مورگان در بازی رد دد ردمپشن ۲ – Red Dead Redemption 2 در اختیار خواهد داشت. این دفترچه شامل افکار ایتن درباره وقایع داستان خواهد بود و بازیکنان می‌توانند در صورت تمایل، از آن استفاده کنند. همچنین به احتمال زیاد انواع طرح‌های مفهومی و کانسپت‌ آرت‌های مختلف از محیط و شخصیت‌های بازی رزیدنت اویل ۸ نیز در این دفترچه وجود خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که دفترچه ایتن چه کاربردهای دیگری دارد اما با توجه به اطلاعات موجود، باید شاهد تأثیر این وسیله در روند قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی باشیم.

نقشه

بازی رزیدنت اویل ۸

نقشه‌ها ابزار مهم و جدانشدنی سری Resident Evil هستند و بازی رزیدنت اویل ۸ هم از این قائده مستثتی نیست. با توجه به اطلاعات منتشرشده و تصاویر موجود، به‌نظر می‌رسد نقشه در بازی به سه دسته جداگانه تقسیم شده است. فضای بیرونی، ساختمان‌ها و محیط زیرزمینی که هرکدام بخش مختص به‌‌خود را در نقشه خواهند داشت. به‌نظر می‌رسد با نقشه‌ای بزرگ و چند لایه مواجهیم که از اماکن فرعی بسیاری برخوردار است و می‌تواند مخاطب را درگیر اکتشاف در محیط گسترده و مرموز خود کند.

بهتر است از همین حالا خودتان را برای تجربه یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز رزیدنت اویل در قرن ۲۱ آماده کنید. بازی رزیدنت اویل ۸ یا Resident Evil Village در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پی‌سی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و سری ایکس، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ به همراه گوگل استادیا منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در اصل 5 تا ارباب بودن و دوک همونی که به شما چیز میز میفروشه لرد 5 هست این گشت زدن ورود به قلعه های مختلف رو توجیه میکنه شاید میخواست به کمک ایتن 4 لرد رو نابود کنه و خودش راس قدرت برسه

  2. ادمین دیگه از شخصیت قبلی(لیان،کریس و…) خبری نیست…؟