بازی Resident Evil: Village

بازی Resident Evil Village قرار نبود برای PS4 و Xbox One منتشر شود

بازی Resident Evil Village قرار نبود برای PS4 و Xbox One منتشر شود اما به‌دلیل کیفیت مناسب کنسول‌های نسل هشتمی، این اتفاق خواهد افتاد.

سری محبوب رزیدنت اویل که توسط شینجی میکامی (Shinji Mikami) خلاق و دوست‌داشتنی ساخته شده است، با گذشت ۲۵ سال از انتشار اولین نسخه‌‌اش، همچنان تولید می‌شود و یکی از بنیان‌گذاران اصلی ژانر ترس و بقا (Survival horror) در تاریخ بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید. حالا با گذشت بیش از دو دهه و در پی موفقیت‌های نسخه قبلی، قسمت هشتم این مجموعه ترسناک که بازی Resident Evil Village نام دارد تا کم‌تر از چند روز دیگر منتشر خواهد شد و دارندگان کسنول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت نیز می‌توانند این عنوان جذاب را تجربه کنند.

هنگامی که هشتمین شماره از فرنچایز رزیدنت اویل در سال گذشته رونمایی شد، کپکام این بازی را به‌عنوان یک اثر انحصاری معرفی کرد. در آن زمان بازی Resident Evil Village یکی از معدود عناوینی به‌حساب می‌آمد که قرار نبود به یک محصول میان‌نسلی تبدیل شود. اما پس از شایعات مختلف، مدتی بعد این شرکت ژاپنی انتشار بازی را برای PS4 و Xbox One تأیید کرد. کماکان نگرانی‌های بسیاری در رابطه با چگونگی کیفیت اجرا نسخه جدید رزیدنت اویل، بر روی سخت‌افزارهای قدیمی کنسول‌های نسل هشتم مایکروسافت و سونی وجود دارد. با توجه به این موضوع، چرا کپکام چنین تصمیمی را گرفته است؟

صحبت‌های سازندگان راجع‌به بازی Resident Evil Village

سویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان بازی، در مصاحبه‌ای با IGN به این سوال پاسخ داده است:  ما بازی Resident Evil Village را با توجه به امکانات گسترده نسل جدید طراحی کردیم و آزمون و خطاهای بسیاری را پشت سر گذاشتیم. ما قصد داریم این عنوان را برای PS4 و Xbox One نیز منتشر کنیم؛ زیرا از سطح کیفیت بازی بر روی کنسول‌های مذکور رضایت کافی داشتیم و موفقیت این ایده را تا حد زیادی تضمین‌شده می‌دانستیم وگرنه چنین کاری را انجام نمی‌دادیم.

کارگردان بازی، موریماسا ساتو (Morimasa Sato) در این‌ رابطه می‌گوید:

اگر تفاوت زیادی در کیفیت گرافیکی یا نرخ فریم وجود داشت، نمی‌توانستیم این بازی را به‌عنوان یک اثر بهینه‌شده به مخاطب ارائه دهیم. بنابراین تمام تلاش خود را کردیم تا از کیفیت مناسب اجرا بازی Resident Evil Village در تمام پلتفرم‌های مقصد مطمئن شویم؛ و این این موضوع در حال حاضر به‌وقوع پیوسته است.

دیگر چیزی به انتشار هشتمین قسمت رزیدنت اویل نمانده و این عنوان در کمتر از یک هفته دیگر، برای پی‌سی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و سری ایکس، پلی استیشن ۴ و ۵ و همچنین استادیا منتشر می‌شود و قطعاً به یکی از عناوین مهم سال ۲۰۲۱ تبدیل خواهد شد.

نظر شما درباره این بازی چیست؟ آیا هشتمین قسمت از سری رزیدنت اویل می‌تواند مانند نسخه قبلی‌اش موفق باشد و یک تجربه ترسناک و مهیج را برای طرفداران رقم  بزند یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*