برخورد سیارک با زمین

ناسا: دانش فنی فعلی قادر به جلوگیری از برخورد سیارک با زمین نیست

محققان ناسا اخیرا با شبیه‌سازی برخورد سیارکی فرضی با سیاره ما دریافتند دانش فنی فعلی قادر به جلوگیری از برخورد سیارک با زمین نیست.

ناسا اخیرا با گروهی از کارشناسان سازمان‌های فضایی اروپایی و آمریکا آزمایشی را به انجام رساند که طی آن فرضیه برخورد یک سیارک از فاصله 35 میلیون مایلی به سمت سیاره زمین ظرف مدت 6 ماه مورد بررسی قرار گرفت. کارشناسان در این آزمایش به صورت روزانه اندازه سیارک، مسیر حرکت و احتمال برخورد آن با زمین را مورد بررسی قرار دادند و سرانجام بر اساس بررسی‌ها انجام شده باید با دانش فعلی خود با اصابت آن به سیاره ما مقابله می‌کردند.

عدم توانایی بشر در جلوگیری از برخورد سیارک با زمین

کارشناسان سازمان‌های فضایی اروپایی و آمریکا که در این آزمایش شرکت داشتند پس از پایان آزمایش اعلام کردند با دانش فعلی و فناوری‌هایی که در حال حاضر وجود دارد نمی‌توان در بازه زمانی 6 ماهه از برخورد یک سیارک فرضی با زمین جلوگیری کرد. سرانجام در این شبیه‌سازی سیارک فرضی در شرق اروپا با سطح سیاره ما برخورد کرد.

گفتی است سازمان ناسا اعلام کرد هم‌اکنون احتمال اصابت هیچ سیارکی با سیاره زمین وجود ندارد، اما باید دانست سازمان‌های فضایی هنوز حدود دو سوم سیارک‌هایی با عرض 460 فوت یا بیشتر را شناسایی نکرده‌اند و اگر سیارکی با چنین ابعادی به زمین بخورد خسارت زیادی را به همراه خواهد داشت. از این رو سازمان‌های فضایی به خصوص ناسا قصد دارند با چنین آزمایش‌هایی به آمادگی کامل دست پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*