موشک فضایی چین

موشک فضایی چین تا دو روز دیگر به زمین اصابت می‌کند

موشک فضایی چین تا روز شنبه 18 اردیبهشت با زمین برخورد می‌کند. طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا احتمال اصابت موشک 21 تنی لانگ مارچ ۵ بی (Long March 5B) با مناطق مسکونی نیز وجود دارد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد موشک ۲۱ تنی لانگ مارچ ۵ بی (Long March ۵B) متعلق به کشور چین در روز شنبه 18 اردیبهشت وارد جو زمین خواهد شد و احتمال دارد با مناطق مسکونی برخورد کند.

اصابت موشک فضایی چین به زمین تا دو روز دیگر

وزارت دفاع آمریکا از ردیابی این موشک در فضا خبر داد و تاکید کرد محل دقیق برخورد این موشک 21 تنی تا زمانی که وارد جو نشود قابل تشخیص نخواهد بود. در واقع محل دقیق برخورد آن را فقط چند ساعت پس از ورود به جو می‌توان شناسایی کرد. این موشک چینی با حدود 30 متر طول و حدود 4.8 متر عرض با سرعت 6.4 کیلومتر در مدار زمین در حال گردش بوده و هر دو ساعت یک‌بار به دور زمین می‌چرخد.

موشک فضایی چین

جاناتان مک داول (Jonathan McDowell)، یک اخترشناس در مرکز ستاره‌شناسی هاروارد اسمیتسونیان در این خصوص عنوان کرد این موشک به گونه‌ای در حال بازگشت به زمین است که احتمال دارد کمی دورتر از نیویورک، مادرید، پکن، جنوب شیلی، ولینگتون و نیوزیلند به زمین برخورد کند. وی افزود امیدواریم این موشک در هنگام ورود به جو به صورت کامل نابود شود، اما متاسفانه احتمال برخورد باقی مانده آن به زمین نیز وجود دارد و می‌تواند علاوه بر اقیانوس‌ها و مناطق غیر مسکونی، با مناطق مسکونی نیز برخورد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. راضی به زحمت نیستیم ولی اگر قضا و قدر إلهی و ناگزیر است إن‌شاءالله به کاخ سفید بخورد تا افتادنش فایده‌ای داشته باشد و تحریم ظالمانۀ ملل پایان یابد
    و السلام

  2. تف به این چینی های کمونیست فقط بلدن گند بزنند به این دنیا امیدوارم بخوره تو سر این مقامات 💩💩 ایرانی که خودشون جر میدن واسه این آشغال های کمونیستی.