پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر

مایکروسافت به پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر در ویندوز ۱۰ خاتمه خواهد داد

ادوبی پایان پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر را در ۱۱ دی ماه سال گذشته اعلام کرد و حالا نوبت مایکروسافت است که آن را از ویندوز ۱۰ کنار بگذارد.

ادوبی فلش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و قرار است مایکروسافت آخرین میخ تابوت ادوبی فلش را بکوبد. حتی پس از پایان پشتیبانی رسمی شرکت ادوبی از فلش در آخرین روز سال ۲۰۲۰، باز هم فلش پلیر به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ باقی ماند، البته تا پیش از آنکه مایکروسافت به‌روزرسانی 21H1 ویندوز ۱۰ را منتشر کند. انتشار این به‌روزرسانی از این ماه آغاز خواهد کرد که پس از آن دیگر فلش پلیر دیگر به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ نخواهد بود.

پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر

بلاگ ویندوز در پستی به این تغییر اشاره کرده و از آن با عنوان «به‌روزرسانی پایان پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر» یاد کرده است. در توضیحات مربوطه آمده است که بخشی به نام «به‌روزرسانی حذف ادوبی فلش پلیر» در نسخه ۱۵۰۷ به‌روزرسانی تجمعی ویندوز ۱۰ که در تیر ماه عرضه می‌شود، وجود خواهد داشت. دستگاه‌هایی که از ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ویندوز امبدد ۸ استاندارد استفاده می‌کنند نیز بخش مربوط به حذف ادوبی فلش را در قالب به‌روزرسانی‌های ماهیانه یا امنیتی دریافت خواهند کرد.

«همچنین توجه کنید وقتی که دستگاه خود را به نسخه 21H1 ویندوز ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر آن به‌روزرسانی کنید. فلش حذف خواهد شد.»

در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ از ادوبی فلش برای اجرای برنامه‌های چند رسانه‌ای تعاملی همچون بازی‌ها یا اجرای برنامه‌ها روی مرورگرهای وب استفاده می‌شد. کم‌کم استانداردهایی همچون WebGl، HTML5 و WebAssembly جایگزین فلش پلیر شدند. این موضوع در کنار آسیب‌ پذیری‌های امنیتی روز افزون ادوبی فلش پلیر به منسوخ شدن این پلتفرم چند رسانه‌ای وب منجر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*