افزایش قیمت خودرو

وزیر صنعت : شورای رقابت حداقل افزایش قیمت خودرو را در نظر گرفته است

علیرضا رزم حسنی، وزیر صمت عنوان کرد که شورای رقابت با وجود شرایطی که بر کشور حاکم است، حداقل افزایش قیمت خودرو را در نظر گرفته است.

افزایش قیمت خودرو به شکستن رانت بین بازار و کارخانه کمک می‌کند

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در ارتباط با افزایش قیمت خودرو عنوان کرد که جایگاه قانونی شورای رقابت آن را قادر می‌سازد که به قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری بپردازد. شورای رقابت با وجود افزایش 400 درصدی نرخ ارز و گران‌تر شدن مواد اولیه تولید خودرو، قیمت خودروها را تا کمترین حد ممکن افزایش داده است. شورای رقابت توانایی آن را دارد که از طریق اعمال درست قیمت به شکستن رانت بین بازار و کارخانه کمک کند.

در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌های ظالمانه و فراگیری کرونا، هنوز تولید خودرو متوقف نشده و همچنان ادامه دارد و امید بر آن است که وضعیت بازار بهتر شده و قیمت‌ها نیز حقیقی شود. رزم حسینی همچنین گفت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از ستادهای کاربردی است که به منظور حمایت از تولید تشکیل شده و طی سال قبل نزدیک به هزار طرح در کل کشور به تصویب رسیده است که تا به امروز 71 درصد از آن‌ها به اجرا رسیده‌اند.

وزیر صمت با بیان این که امسال نیز قرار است که جلسه‌های هفتگی این ستاد مطابق با شعار سال برگزار شود عنوان کرد که وزارت صمت با مشارکت وزارت‌خانه‌های دیگر سعی خواهد کرد که مصوبه‌های ستاد تسهیل را به اجرا برساند و مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کند. لازم به ذکر است که صنعت رشد 8 درصدی داشته و برای 124 هزار نفر در این بخش اشتغال‌زایی شده است.