هارمونی او اس هواوی مصرف باتری، عملکرد و سرعت بوت گوشی را بهبود می‌بخشد

نتایج تست نسخه بتای جدید هارمونی او اس ۲.۰ نشان می‌دهد این سیستم عامل اختصاصی هواوی نسبت به EMUI 11 مبتنی بر اندروید از نظر مصرف باتری، عملکرد و سرعت بوت بهتر عمل می‌کند.

هواوی در هفته‌ای که گذشت، انتشار آخرین نسخه بتا از هارمونی او اس ۲.۰ را برای تست عمومی آغاز کرد و بسیاری از کاربران که برای این نسخه ثبت نام کرده بودند، موفق به دریافت آن شدند. در این آزمایش و از طریق این به‌روزرسانی، سیستم دستگاه از پوسته EMUI 11 مبتنی بر اندروید به سیستم عامل هارمونی تغییر پیدا می‌کند. این دستگاه‌ها شامل گوشی های سری هواوی میت ۴۰، گوشی تاشو میت ایکس ۲ و دستگاه‌های اسمارت اسکرین S می‌شود. کاربران پس از مدت‌ها انتظار، از تجربه این سیستم عامل اختصاصی هواوی روی دستگاه‌های مذکور کاملا هیجان‌زده شده‌اند. هم‌اکنون نیز کاربران بیشتری منتظر آزمایش بسته بتا هستند تا از رابط کاربری EMUI و سیستم عامل اندروید به HarmonyOS مهاجرت کنند.

هارمونی او اس

گزارش اخیر نشان می‌دهد که سیستم عامل هارمونی در حال حاضر شباهت زیادی به پوسته EMUI 11 دارد و از نظر شکل ظاهری دارای تغییرات ظریفی است. جدا از بخش رابط کاربری، هواوی تصمیم گرفته است تا تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد و ویژگی‌های جدید و تغییرات اساسی را ارائه کند. در همین راستا اخیرا یک وبلاگ‌نویس معروف پستی را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده که در آن نتیجه تست عملکرد گوشی تاشو هواوی میت ایکس ۲ با اجرای HarmonyOS 2.0 نسخه بتای ۳ توسعه دهندگان را به اشتراک گذاشته است. در این گزارش اعلام شده که پس از نصب هارمونی او اس، عملکرد Mate X2 بهبود پیدا کرده است.

طبق اطلاعات، نتایج تست دو بازی King of Glory و Peace Elite HDR نشان می‌دهد که عملکرد هر دو بازی نسبت به پوسته سفارشی EMUI ارتقا پیدا کرده است. هر دو بازی در بالاترین کیفیت تصویر و حالت HD anti-aliasing آزمایش شده‌اند. همچنین گفته شده که هارمونی او اس علاوه بر بهبود عملکرد، موجب مصرف کمتر باتری نیز شده است. پس از نصب HarmonyOS عملکرد و روان بودن سیستم نسبت به EMUI 11 افزایش پیدا کرده است. همچنین گوشی منعطف میت ایکس ۲ مجهز به هارمونی او اس در برابر گوشی هواوی میت ۴۰ پرو مجهز به EMUI 11 آزمایش شده تا مقایسه‌ای بین عملکرد این دو دستگاه صورت بگیرد.

همانطور که در تصاویر و نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، سیستم عامل هارمونی هواوی در مقایسه با EMUI 11 مصرف باتری کمتری دارد و از طرف دیگر، هنگام اجرای بازی، نرخ فریم پایدارتری را در هر ثانیه ارائه می‌دهد. جدا از عملکرد باتری، به نظر نمی‌رسد عملکرد سیستم تفاوت زیادی نسبت به EMUI 11 داشته باشد. این می‌تواند به دلیل در حال توسعه بودن هارمونی او اس یا عملکرد غیر بهینه برای کارهایی مانند بازی کردن باشد. این وبلاگ نویس مشهور در شبکه اجتماعی ویبو نوشت از نظر تسلط به سیستم، سرعت باز کردن و جابه‌جایی بین برنامه‌ها اساسا یکسان است. به نظر می‌رسد سیستم عامل فعلی هارمونی ۲.۰ معماری دوگانه AOSP اندروید ۱۰ و هارمونی را به کار می‌گیرد و در بیشتر محیط‌های موجود در برنامه‌های کاربردی هنوز از اندروید استفاده می‌شود.

سرعت بوت بالاتر هارمونی او اس نسبت به EMUI 11

همچنین یک تست کننده نیز شروع به اشتراک‌گذاری تجربه خود و مقایسه ویدیوهای بین هارمونی او اس ۲.۰ و EMUI 11 کرده است. در یکی از این ویدیوها، روان بودن شروع برنامه‌ها در سیستم عامل هارمونی ۲.۰ و EMUI 11 مقایسه شده که در آن عملکرد هارمونی او اس از همه جنبه‌ها کمی سریع‌تر از EMUI 11 به نظر می‌رسد. اکنون نیز یک ویدیوی جدید از مقایسه سرعت انیمیشن بوت بین HarmonyOS 2.0  و EMUI 11 در کانال Youtube Atnarr Tech منتشر شده که این تست سرعت بین تبلت هواوی میت پد پرو و گوشی هواوی میت ۴۰ آر اس پورشه دیزاین انجام شده است.

در ویدیوی منتشر شده، تبلت میتپد پرو مجهز به هارمونی او اس است و میت ۴۰ آر اس نیز از EMUI 11 استفاده می‌کند. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید و همانطور که مشخص است، نتایج این آزمایش به نفع HarmonyOS بوده و تبلت هواوی با سیستم عامل هارمونی، سریع‌تر از گوشی هوشمند بالارده Mate 40 RS Porsche Design با EMUI 11 عمل کرده است.

علاوه بر این هواوی قبلا به صراحت در مورد تفاوت بین HarmonyOS و سایر سیستم های عامل تلفن همراه گفته بود که سیستم عامل هارمونی جایگزینی برای اندروید و یک کپی‌برداری از آی او اس نیست. در واقع این یک نرم افزار و سیستم عامل توزیع شده کاملا متفاوت و مبتنی بر میکرو کرنل است. توسعه واقعی هارمونی از ماه می ۲۰۱۶ آغاز شد و هواوی پنج سال است که روی توسعه این سیستم عامل اختصاصی خود کار می‌کند. این شرکت چینی آزمایش بتای این سیستم عامل را از ماه دسامبر ۲۰۲۰ شروع کرد تا از اشتباهات و مشکلات پیش از راه‌اندازی و عرضه رسمی برای مصرف کنندگان عمومی جلوگیری کند و همانطور که گفته شد در حال حاضر آزمایش بتا توسعه دهندگان HarmonyOS 2.0 برای دسته دوم دستگاه‌هایی که شامل ۱۹ مدل از سری پرچمدار است، انجام می‌شود. تا به امروز هواوی سه نسخه بتا از سیستم عامل ویژه خود را منتشر کرده که تغییرات شگفت‌انگیزی در رابط کاربری ایجاد می‌کند و تجربه واقعی و روان‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

اکنون ظاهرا هواوی شروع به تغییر سیستم عامل دستگاه‌های خود از اندروید به هارمونی کرده و به نظر می‌رسد هیچ اتفاقی نمی‌تواند این روند را متوقف کند. در آینده نزدیک و هنگامی که بیشتر گوشی های هوشمند هواوی از این سیستم عامل بهره ببرند، این شرکت قادر خواهد بود که کم و کاستی‌ها را درک کند، اصلاحاتی را انجام دهد و سیستم عامل هارمونی را به یک رقیب جدی برای اندروید و آی او اس تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*