استفاده از هارمونی او اس در شیائومی

شیائومی و اوپو، مشتری هارمونی او اس هواوی هستند

هارمونی او اس – HarmonyOS در گوشی‌های هواوی جایگزین اندروید خواهد شد و حتی احتمال دارد شیائومی و اوپو نیز از هارمونی او اس در گوشی‌های خود استفاده کنند.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ممنوعیت صادرات به این کشور، هواوی تمام تلاش خود را معطوف به ارائه جایگزینی برای سیستم عامل موبایل گوگل و یا حداقل بخش‌های تحت پتنت آن کرده است. اگرچه تلاش برای جایگزینی اندروید کار فوق‌العاده سختی به نظر می‌رسد، ولی گویا هواوی رویاهای بلند پروازانه ای دارد و میخواهد سیستم عامل هارمونی او اس در تمامی بازارهای کوچک جهان حضور داشته باشد. گزارشات جدید حاکی از آن هستند که هواوی میخواهد پلتفرم جدیدش را گسترش داده و نه تنها از آن در گوشی‌های خود استفاده کند بلکه آن را به گوشی‌های سایر تولید کنندگان چینی نیز بیاورد.

استفاده از هارمونی او اس در شیائومی

اما مشکل پیش روی هواوی این است که HarmonyOS در اصل برای کار روی تراشه‌های کایرین ساخت هواوی توسعه پیدا کرده است، در صورتی که اندروید برای استفاده روی پردازنده‌های مختلفی همچون کوالکام و مدیاتک نیز بهینه سازی شده است و همین نیز یکی از دلایلی است که سبب شده از اندروید در اکثر گوشی‌های دنیا استفاده شود.

حالا گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی قصد دارد سیستم عامل هارمونی او اس را برای تراشه‌های کوالکام و مدیاتک نیز توسعه دهد که یعنی می‌توان از آن روی گوشی‌های مختلف استفاده کرد. اما قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانیم ظاهراً تولید کنندگان چینی گوشی به استفاده از هارمونی او اس در گوشی‌های خود علاقه نشان داده‌اند.

استفاده از هارمونی او اس در شیائومی

در حال حاضر گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو بدون سرویس‌های گوگل در چین عرضه می‌شوند، بنابراین استفاده از هارمونی او اس در آن‌ها چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره بلند پروازی های هواوی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینگه شیائومی از هارمونی استفاده کنه تقریبا میشه گفت بعید هست
    چون سیاست شیائومی حضور در بازار بین المللی هست نه منحصر به چین و از طرفی به هیچ عنوان دنبال مسایل سیاسی نیست تا بازار های دنیا رو از دست نده بنابراین بعید هست شرکتی که رتبه سوم و گاها در مقاطع زمانی دوم یا اول رو در فروش گوشی های هوشمند کسب میکنه دست به چنین ریسک بزرگی بزنه
    میشه گفت کل دنیا هنوز وابسته به خدمات گوگل سرویس هستند و به محض نبود این سرویس در گوشی های همراه خریداران از خرید گوشی منصرف میشن حتی اگه از نظر سخت افزاری بسیار خوب باشه .

    نمونه بارزش فروش هواوی بعد از قطع خدمات گوگل هست به شدت پایین اومده

  2. بهتر از این نمیشه!شیافومی اگه از سیستم حبابی استفاده کنه به سرنوشت هم وطنش دچار میشه به عبارتی مثل حبابی نیست و نابود میشه

  3. منکه خیلی دوس دارم هرچه زودتر عرضه بشه تا ببینم کار کردن با سیستم عامل جدید چطوریه…اینطور که معلومه خیلی جالبه شاید از اندروید و ای او اس هم بهتر بشه .چون هواوی توی این چندسال واقعا پیشرفت خوبی داشت..اگر تحریم های امریکا نبود مطمعن بودم که سال ۲۰۲۱پرفروش ترین برند گوشی در جهان میشد..ولی حیف شد دیگه…