ثبت شرکت

باورهای اشتباه در مورد ثبت

اساس بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و البته تجاری این کشورها هستند. هرگاه می‌خواهیم در مورد موفقیت کشورهای دیگر مثال بزنیم و دلیل بیاوریم عمدتا به سراغ موضوعاتی مانند فرهنگ جامعه، سخت کوشی، ساختارهای اجتماعی و آزاد بودن جوامع از قید تحریم و غیره می رویم. اما یک نکته بسیار مهم در موفقیت دیگر کشورها اساس ساختارهای تجاری این کشور ها است.

تجارت در کشورهای دیگر عمدتا به صورت حقوقی انجام می‌گیرد. حتی در برخی از کشورها ثبت شرکت به صورت انفرادی نیز مرسوم شده است. دلیل این امر اهمیت و اعتبار شرکت‌ها نسبت به کسب و کارهای حقیقی است. در واقع اگر شرکت آنها ثبت نشده باشد امکان ورود به بسیاری از فرصت‌ها و موقعیت‌های کاری را در جهان پیرامون خود را ندارند. این در حالی است که به خصوص در سال‌های اخیر در ایران نیز ثبت شرکت به یک مزیت کلیدی برای کسب و کارها تبدیل شده است. این فرهنگ و ساختار در بین شرکت‌های دیگر و حتی مشتریان به وجود آمده که تنها با شرکت یا اشخاص حقوقی وارد مذاکره و معامله شوند زیرا ساختار شرکت‌ها به دلیل اینکه ثبت شده است قابل اطمینان است.

اما باورهای غلط در مورد ثبت شرکت در ایران باعث شده تا بسیاری از افراد تحصیل کرده به دنبال کار برای دیگران باشند یا بسیاری از افراد متخصص و حرفه‌ای به دنبال اشتغال‌زایی به صورت انفرادی باشند و تمایلی به کار مشترک و اشتراکی نداشته باشند. این باورهای غلط در مورد ثبت باعث می‌شود تا با وجود اینکه بسیاری از افراد می‌توانند با هم و با ثبت شرکت به راحتی کارهای بزرگی انجام دهند، با تکیه بر این باورها تردید به خود راه داده و شانس موفقیت و پیشرفت را از خود صلب کنند.

باورهای اشتباه در مورد ثبت شرکت بسیار زیاد است. اما مهم‌ترین این باورها را می‌توان به شرح زیر دانست:

ثبت شرکت نیاز به سرمایه زیادی دارد

این اولین و اشتباه‌ترین باور در مورد ثبت شرکت است. زمانی که شما بخواهید یک کسب و کار ساده را راه‌اندازی کنید نیاز به سرمایه‌ای مشخص دارید. این سرمایه تماما باید توسط خود شما تامین شود. این در حالی است که شروع همان کسب و کار با همان میزان سرمایه در قالب ثبت شرکت باعث می‌شود که این میزان سرمایه بین شرکا تقسیم شود. مثلا در این حالت اگر هفت نفر با هم شراکت کنند، سرمایه کسب و کار به هفت تقسیم می‌شود و به همین دلیل سرمایه اولیه کمتری را باید به تنهایی متحمل شوید.

از طرف دیگر خود ثبت شرکت سرمایه و یا هزینه زیادی نیاز ندارد. برای ثبت شرکت بعضا نیازی به سرمایه اولیه نیست و برخی از قالب‌های ثبت شرکت نیز 100 هزار تومان و یا نهایتا 500 هزار تومان به سرمایه اولیه نیاز دارند که تازه آن هم نهایتا 35 درصد از آن را باید همان زمان ثبت شرکت تادیه نمایید.

ثبت شرکت کمکی به بهتر شدن کسب و کار نمی‌کند

اصلی‌ترین دلیل موفقیت هر کسب و کاری مشتریان آن کسب و کار هستند. منظور اینکه این مشتریان هستند که باید خدمات و یا تولیدات یک شرکت را خریداری کنند. مشتریان به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند. مشتری حقیقی همان مصرف کننده‌ای است که ابتدا در مورد شما به خوبی تحقیق می‌کند و بعدا برای خرید از شما پیش قدم می‌شود. این مشتری پارامترهای زیادی را بررسی خواهد کرد که یکی از آنها ساختار کسب و کار شما و قابلیت اطمینانی است که می‌تواند به شما داشته باشد یا نه. به همین دلیل اگر بین یک کسب و کار خصوصی و یک شرکت بخواهد انتخاب کند اغلب شرکت را انتخاب می‌کند.

طرف دیگر مشتریان حقوقی هستند. طبق قوانین و مقررات داخلی اغلب شرکت‌های دولتی و خصوصی این شرکت‌ها تنها اجازه دارند که کسب و کارهایی را وارد مناقصات، مزایده‌ها و معاملات خود بکنند که دارای شخصیت حقوقی باشند. به همین دلیل در این حالت که اتفاقا آورده بیشتری برای کسب و کار شما دارد اگر برای ثبت شرکت اقدام نکرده باشید شانسی برای موفقیت ندارید.

به همین دلیل به راحتی این ادعا را باید رد کرد که ثبت شرکت مزیتی برای کسب و کار ندارد چرا که عمدتا کسب و کارهای ثبت شده هستند که درآمدزایی زیاد داشته و موفق می‌شوند.

برای ثبت شرکت نیاز به خرید و یا اجاره کردن ملک دارم

از الزامات ثبت شرکت معرفی مکانی به عنوان آدرس فعالیت شرکت است. اما این بدین مفهوم نیست که باید الزاما ملکی خریداری کنید و یا جایی را اجاره کرده باشید. آدرس محل فعالیت شرکت می‌تواند برای شروع کار شرکت آدرس محل زندگی شما باشد.

با ثبت شرکت مرتبا درگیر امورد دارایی و مالیاتی هستم

یکی از رایج‌ترین باورهای غلط برای ثبت شرکت درگیر شدن با امور دارایی و مالیاتی است. بعد از ثبت شرکت شما باید به اداره دارایی رفته و ضمن تعیین حوزه مالیاتی خود ، تشکیل پرونده مالیاتی بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی خود را دریافت کنید. تنظیم این دفاتر اصولی دارد که اگر به درستی انجام شود تنها کافی است در زمان مشخص شده دفاتر را تحویل اداره مالیاتی بدهید و با تعیین مالیات کسب و کار که نسبت به درآمد خالص شرکت محاسبه می‌شود درصدی مالیات پرداخت کنید. بسیاری از فعالیت‌های دیگر مالیاتی هم امروزه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

اما این موضوع مربوط به همه فعالان اقتصادی کشور است. به همین دلیل حتی کسب و کارهای شخصی و یا کسب و کارهای اینترنتی که ثبت نشده‌اند نیز باید مالیات خود را با دریافت دفاتر و تشکیل پرونده مالیاتی پرداخت کنند. جالب‌تر این که حتی کارمندان دولت هم باید مالیات بدهند و اساسا کسی نیست که مالیات ندهد.

با این تفاوت که با ثبت شرکت شانس برخورداری از معافیت مالیاتی را دارید. در ضمن با ثبت شرکت درامد شرکت بسیار بیشتر خواهد بود و حتی اگر مالیات بیشتری هم بدهید به این دلیل است که قطعا درآمد خیلی بیشتری را کسب کرده‌اید که به نظرم این درآمد به دادن مالیات بیشتر می‌ارزد.

شرکت‌داری کاری پر هزینه است

به باور برخی اداره شرکت کاری پر هزینه است. اما این باور به این دلیل است که برخی هنوز شرکت ثبت نکرده فکر می‌کنند که باید ده‌ها کارمند استخدام کنند و حقوق آنها را بدهند، کلی تجهیزات اداری و غیره خریداری نمایند و ده‌ها مورد مشابه دیگر. اما باور کنید ثبت شرکت هیچ یک از این موارد را الزامی نکرده و این شما هستید که برای خود رویا بافی بزرگ انجام داده‌اید.

اگر هم به خرید ماشین آلات فکر می‌کنید و هزینه ماشین آلان و تجهیزات صنعتی را محاسبه می‌کنید باید به عرض شما برسانم که برای راه‌اندازی کسب و کار انفرادی نیز باید همین میزان تجهیزات و ماشین آلات خریداری کنید. اما اگر کارمند هستید یا کارگر هستید و فکر ثبت شرکت دارید می‌توانید برای جبران هزینه‌های ثبت شرکت شرکایی انتخاب کنید که بتوانند اغلب هزینه شرکت را تامین کنند.

ثبت شرکت کاری وقت گیر و خسته کننده است

قبلا روال به این شکل بود که برای ثبت شرکت باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می‌کردید و در آنجا در صف طولانی متقاضیان می‌ماندید و بارها و بارها باید مراجعه می‌کردید تا بتوانید شرکت را ثبت کنید چرا که با مباحث حقوقی آشنا نبودید و یا مشکلات ثبت شرکت شما را اذیت می‌کرد. اما امروزه به دو دلیل کار ثبت شرکت آسان و مطمئن شده است. اول اینکه بسیاری از فرایند ثبت شرکت را می‌توانید به صورت اینترنتی دنبال کنید. اما چه کنیم که هنوز موضوع نداشتن دانش حقوقی و تجاری هست.

بنابراین راه دوم که ساده‌تر است را انتخاب کنید و با یک موسسه مطمئن شرکت خود را ثبت کنید. در واقع دلیل دوم این است که شما می‌توانید کل عملیات ثبت شرکت خود را برون‌سپاری کنید و این کار را به دست متخصصین حقوقی و حرفه‌ای در این زمینه بسپارید و در کمترین زمان شرکت خود را ثبت شده و آماده با بالاترین کیفیت صاحب شوید.

برای ثبت شرکت بهتر است نگرانی‌های خود را کنار بگذارید. باورهای غلط برای ثبت شرکت زیاد است و همه این باورها تنها سدی است در مسیر توسعه کسب و کار شما.  پیشنهاد می‌کنم اگر به فکر ثبت شرکت هستید و سوالات و یا باورهایی ذهن شما را درگیر کرده است همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و به صورت رایگان با بهترین کارشناسان ثبتی ایران در امور ثبت شرکت و ثبت برند و یا اخذ کارت بازرگانی و مسائل ثبتی خود مشورت کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*