قیمت گذاری شورای رقابت

کمیته خودروی مجلس با قیمت گذاری شورای رقابت مخالفت کرد

رئیس کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده است که مجلس با روش قیمت گذاری شورای رقابت مخالف است و باید این روش تغییر پیدا کند.

روح‌الله ایزدخواه، رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تازگی در ارتباط با روش قیمت گذاری شورای رقابت عنوان کرده است که نحوه قیمت گذاری شورای رقابت هیچ تعادلی را در بازار خودرو به وجود نیاورده است و نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده از این روش راضی نیستند، بنابراین باید هر چه زودتر این روش تغییر پیدا کند.

قیمت گذاری شورای رقابت برای خودرو تغییر می‌کند

وی ادامه داد که کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تازگی طرحی را در ارتباط با ساماندهی بازار و صنعت به تصویب رسانده است و هم‌اکنون باید منتظر بود که این طرح به صحن علنی مجلس برود و در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که مجلس این طرح را به تصویب برساند، شورای رقابت محاسبه قیمت تمام شده خودرو را مطابق با هزینه‌های صورت گرفته انجام می‌دهد و قیمت به دست آمده به عنوان قیمت پایه خودرو مشخص می‌شود و خودرو نیز با همان قیمت روانه بورس کالا می‌شود. قیمت نهایی خودرو نیز در بورس و به دنبال فرآیند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

گفتنی است که این طرح تنها مخصوص اتومبیل‌هایی است که مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند. مابه التفاوت قیمت پایه و قیمت نهایی به منظور توسعه و گسترش صنعت خودرو یا هر امر دیگری در اختیار خزانه قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است به منظور این که معامله‌گران خودرو در بورس خودرو نتوانند دائما به خرید و فروش خودرو بپردازند، در صورت فروش خودرو باید مالیات سنگینی را بپردازند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه و در ارتباط با وضعیت واردات خودرو عنوان کرد که تا به امروز با مسئله آزادسازی واردات خودرو موافقت نشده است و همچنان واردات خودرو ممنوع است و به این زودی‌ها آزاد نخواهد شد.

قابل ذکر است که شورای رقابت به تازگی در ارتباط با قیمت خودرو تصمیماتی را اتخاذ کرده است که مطابق با آن‌، قیمت محصولات سایپا 8.9 درصد و قیمت محصولات ایران‌خودرو 8.2 درصد افزایش خواهند یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*