قیمت بیت کوین

ایلان ماسک با یک توییت باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین شد

ایلان ماسک با حذف امکان خرید محصولات تسلا با Bitcoin باعث شد تا قیمت بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار کاهش پیدا کند.

ایلان ماسک که اخیرا به یکی از حمایت‌کنندگان اصلی بیت کوین تبدیل شده بود با تصمیم جدید خود به نوعی پشت این ارز دیجیتالی معروف را خالی کرد. مدیرعامل تسلا و دومین ثروتمند جهان در تصمیمی بحث‌برانگیر امکان خرید محصولات تسلا با بیت کوین را غیرفعال کرد که چنین تصمیمی باعث کاهش قیمت بیت کوین شد و اکنون ارزش هر بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار رسیده است.

جزئیات کاهش قیمت بیت کوین

ایلان ماسک در صفحه توییری خود در خصوص دلیل حذف امکان خرید محصولات تسلا با بیت کوین اعلام کرد استخراج بیت کوین باعث شد تا میزان مصرف سوخت‌های فسیلی به خصوص زغال‌سنگ برای تولید برق مورد نیاز افزایش پیدا کند و به همین دلیل برای کاهش آثار مخرب آن روی محیط زیست تصمیم گرفتیم امکان خرید محصولات تسلا با بیت کوین را غیرفعال کنیم.

ایلان ماسک در ادامه تاکید کرد ارزهای دیجیتالی آینده ارزهای فعلی خواهند بود و به همین دلیل باید از امروز به فکر تبعات زیست محیطی استخراج آنها باشیم. دومین مرد ثروتمند جهان از فعالان این حوزه خواست برای استخراج بیت کوین از منابع تجدیدپذیر استفاده کنند.

مدیرعامل تسلا در ادامه تاکید کرد این شرکت خودروسازی قصد دارد از ارزهای دیجیتالی که کمتر از یک درصد بیت کوین انرژی مصرف می‌کنند استفاده کند. گفتنی است مدتی قبل برخی از کارشناسان از ایلان ماسک به دلیل خرید بیت کوین و امکان خرید محصولات این شرکت با بیت کوین انتقاد کرده بودند؛ چراکه چنین تصمیماتی با شعار حفاظت از محیط زیست محصولات الکتریکی تسلا در تضاد بود.

پس از این تصمیم و گفته‌های ایلان ماسک، قیمت هر بیت کوین از 56 هزار دلار به 46 هزار 980 دلار برابر با 16 درصد کاهش یافت. البته مجددا قیمت این ارز دیجیتالی به حدود 50 هزار دلار رسید. گفتنی است علاوه بر بیت کوین، طی روزهای اخیرا بسیاری از ارزهای دیجیتالی محبوب نظیر اتریوم، باینانس کوین، ریپل و دوج‌کوین با کاهش قیمت مواجه شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه