دوربین زیر نمایشگر شیائومی

دوربین زیر نمایشگر شیائومی پیشرفته‌تر از دیگر نمونه‌ها است

فناوری دوربین زیر نمایشگر شیائومی یک ایده خاص و منحصر به فرد است که می‌تواند در صورت به کارگیری مناسب، باعث تحولی بزرگ در گوشی‌های هوشمند شود.

شیائومی پتنتی را درباره فناوری دوربین زیر نمایشگر به ثبت رسانده که بسیار متفاوت است. زیرا؛ می توان با چرخاندن دوربین از آن به عنوان دوربین پشتی استفاده کنید. این شرکت چینی در بهمن ۱۳۹۹ اقدام به ثبت این پتنت کرده بود ولی اطلاعات مربوط به آن در فروردین ماه سال جاری منتشر شد. این پتنت درباره یک دوربین چرخان است که می‌تواند داخل گوشی آینده شیائومی چرخیده و هم به عنوان دوربین سلفی و هم به عنوان دوربین عقب مورد استفاده قرار گیرد.

وب‌سایت LetsGoDigital برای اولین بار متوجه این پتنت شد و اقدام به انتشار آن کرد. فناوری دوربین زیر نمایشگر شیائومی خیلی خلاقانه است و برداشت‌های متعددی می توان از آن کرد.

دوربین زیر نمایشگر شیائومی

اول از همه اینکه استفاده از یک ماژول دوربین چرخان سبب خواهد شد که بتوانید از همان سنسور برای تصاویر دوربین عقب گوشی و سلفی استفاده کنید. سایر گوشی‌ها نیز از چنین ترفندی استفاده کرده‌اند، ولی با این تفاوت که دوربین چرخان در بدنه بیرونی گوشی قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد سیستم مورد استفاده در پتنت شیائومی از یک ماژول مغناطیسی استفاده می‌کند تا خیلی نیازی به استفاده از قطعات موتوریزه نباشد.

دومین مزیت استفاده از دوربین چرخان داخلی (به جز اینکه دیگر خبری از حفره در صفحه نمایش نخواهد بود) این است که از لحاظ تئوری شما می‌توانید از تمامی دوربین‌های پشتی گوشی استفاده کنید و این موضوع شامل فوکوس خودکار لیزری نیز می‌شود.

تا به اینجای کار کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های زیر نمایشگر دلسرد کننده بوده‌اند که بخشی از این مشکل به وجود یک صفحه نمایش بین لنز و دنیای بیرونی باز می‌گردد. هرچند؛ امیدواریم که شیائومی بتواند در کنار فناوری دوربین زیر نمایشگر خود، روی به کارگیری بهتر فناوری محو کردن بخشی از صفحه نمایش نیز کار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*