خودرو جدید بی وای دی

شرکت کارمانیا قصد دارد سه خودرو جدید بی وای دی را به خط تولید اضافه کند

شرکت کارمانیا قصد دارد تا با تولید سه خودرو جدید بی وای دی و چند محصول دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد و رقبا را پشت سر بگذارد.

شرکت کارمانیا در هفته پیش از چهار خودرو جدید خود یک سری تصاویر تازه منتشر کرد و اکنون معلوم شده است که این شرکت قصد دارد از بین چهار خودروی مذکور، سه محصول جدید بی وای دی را به تولید برساند. تا پیش از این نیز اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که شرکت کارمانیا دو خودرو بی وای دی 2021 بنزینی را به منظور انجام تست‌های مختلف وارد کارخانه کرده و در صورت کسب موفقیت این دو خودرو در آزمایش‌ها، آن‌ها را به تولید خواهد رساند.

تولید سه خودرو جدید بی وای دی در شرکت کارمانیا

تصویری که این شرکت روی وب‌سایت خود منتشر کرده خیلی واضح نیست؛ اما با این وجود پیش‌بینی شده است که سدان F3 و نسخه جدید کراس اوور سانگ در میان سه محصول جدید بی وای دی که کارمانیا قصد تولید آن‌ها را دارد وجود داشته باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این گروه خودروسازی به منظور پیشی گرفتن از رقبا و با توجه به نیازهای بازار خودرو در امسال، بیشتر تمرکز خود را روی مونتاژ نسخه اتوماتیک بی وای دی F3 با امکانات به‌روزتر بگذارد.

سه محصول جدید بی وای دی

کارمانیا تا پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا صدها دستگاه F3 دنده‌ای را به تولید رسانده و عرضه کرده بود؛ اما اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه باعث شد که تولید خودرو F3 در کارخانه کارمانیا متوقف شود، چرا که دیگر قطعات لازم برای تولید این خودرو به کشور وارد نمی‌شد.

اما اکنون و با توجه به این که شرکت کارمنیا پروژه بومی‌سازی بی وای دی F3 را آغاز کرده است، پیش‌بینی می‌شود که این شرکت خودرو F3 را در تیراژ بالا به تولید برساند و پس از مدتی تولید نمونه به‌روز شده این خودرو را آغاز کند. از طرف دیگر کمپانی مادر این اتومبیل بخش فنی F3 را ارتقا داده است و با توجه به این موضوع ممکن است که این خودرو با سیستم انتقال قدرت و موتور جدید پا به بازار ایران بگذارد. طبق گفته برخی از متخصصان، ممکن است که این اتومبیل با یک موتور قدرتمند‌تر و جعبه دنده 6 سرعته AT روانه بازار شود.

محصول جدید بی وای دی سانگ که شرکت کارمانیا قصد تولید آن را دارد، کراس اووری است که علاوه بر نسخه بنزینی در نسخه‌های الکتریکی و پلاگین هیبریدی نیز تولید می‌شود. اما پیش‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که تنها نسخه بنزینی این خودرو در شرکت کارمانیا به تولید خواهد رسید و با رقبای خود از جمله چری تیگو 7،‌ بهمن دیگنیتی و… رقابت خواهد کرد. موتور نسخه بنزینی بی وای دی سانگ 1.5 لیتری توربو شارژ است که 161 اسب بخار قدرت را به همراه 245 نیوتن‌متر گشتاور به تولید می‌رساند و این قدرت توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین تخمین زده شده است که این خودرو در کمتر از 9.7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.

امکانات نسخه بنزینی بی وای دی سانگ

سه محصول جدید بی وای دی

نسخه‌ بنزینی و فول آپشن بی وای دی سانگ دارای امکانات زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به کروز کنترل هوشمند، دوربین 360 درجه، در صندوق عقب برقی، جلو آمپر دیجیتال، سامانه پیش‌گیری از تصادف، ترمز پارک برقی، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، کیسه هوای 10 نقطه‌ای، تنظیم حالت رانندگی و صندلی راننده برقی اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیمت این خودرو در بازارهای خارج حدود 19 هزار دلار است.

اکنون و با توجه به این که کارمانیا قصد تولید سه محصول جدید بی وای را دارد، انتظار می‌رود که این شرکت در گام نخست به تعهدات عقب افتاده خود جامه عمل بپوشاند و رضایت مشتریان ناراضی را جلب و همچنین مشکل حواله‌داران را نیز برطرف کند. شرکت کارمانیا در سال 1399 اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 1400 خودرو SA01 را به خط تولید خود وارد کند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که این شرکت با تولید 5 محصول قصد بازگشت مجدد به بازار خودرو کشور را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*