ایران خودرو تارا اتوماتیک

تولید ایران خودرو تارا اتوماتیک از تیر 1400 آغاز می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام اینکه به زودی تارا با مشخصات و آپشن‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود گفت تولید ایران خودرو تارا اتوماتیک از تیر 1400 آغاز خواهد شد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا در نشست خود با معاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد قصد داریم یک خودرو کراس اوور را در نیمه اول سال 1401 به بازار عرضه کنیم. وی افزود این کراس اوور حاصل نبوغ کارگران و مهندسان ایرانی است و تحریم‌ها در کنار تهدیدهای خود باعث خودکفایی در طراحی و تولید خودرو شده است. وی با اشاره به اینکه تولید خودرو سواری در سال گذشته 35 درصد رشد پیدا کرد گفت در بخش خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز به رشد 67 درصدی دست پیدا کردیم و یکی از دستاوردهای مهم سال گذشته احیای خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف محسوب می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به اشاره به اینکه در سال جاری به صورت روزانه 3 دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل به تولید می‌رسد گفت برای افزایش این تعداد به روزانه 5 دستگاه آمادگی داریم و هم‌اکنون تعهد تولید و عرضه 600 دستگاه اتوبوس را به وزارت کشور ارائه داده‌ایم که فرایند تولید و تحویل آن در حال انجام است. وی افزود در ایران خودرو دیزل ضمن جهش تولید توانستیم نخستین اتوبوس آمبولانسی کشور را تولید کنیم؛ این محصول در گذشته با قیمت بالا وارد کشور می‌شد، اما با تولید آن توانستیم نیمی از این هزینه را کاهش دهیم. همچنین کشنده ۶×۶ نیز جزو محصولاتی است که در گذشته با هزینه بالا به کشور وارد می‌شد، اما اکنون شرکت ایران خودرو دیزل آن را به تولید می‌رساند.

آغاز تولید ایران خودرو تارا اتوماتیک از تیرماه

فرشاد مقیمی در ادامه اظهار کرد به زودی خودرو تارا با مشخصات و آپشن‌های متنوع روانه بازار خواهد شد. وی افزود تولید ایران خودرو تارا با گیربکس اتوماتیک از تیرماه 1400 آغاز خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو در ادامه بیان کرد از شهریورماه امسال نیز فرایند تولید گیربکس نیمه اتوماتیک را آغاز خواهیم کرد. همچنین داخلی‌سازی گیربکس اتوماتیک تا آذرماه به پایان می‌رسد و از ابتدای سال 1401 می‌توانیم گیربکس اتوماتیک را در داخل کشور به تولید برسانیم. مقیمی در پایان خاطرنشان کرد رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس 6 سرعته از محصولات جدید ایران خودرو محسوب می‌شود که به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*