نسل جدید فوتون تونلند

احتمال حضور نسل جدید پیکاپ فوتون تونلند در ایران

بر اساس اخبار تازه منتشر شده، شرکت ایران خودرو دیزل قصد دارد نسل جدید فوتون تونلند را طی ماه‌های پیش رو مونتاژ و به بازار عرضه کند.

به تازگی چندین عکس از حضور نسل جدید فوتون تونلند در ایران رسانه‌ای شده است که از آغاز بازارسنجی این خودرو و عرضه آن به بازار خودرو در چند ماه آینده خبر می‌دهند. هم‌اکنون نسل اول خودرو فوتون تونلند در شرکت ایران خودرو دیزل در دو نسخه 2.4 لیتری تنفس طبیعی بنزینی و 2.8 لیتری توربو دیزل در حال تولید و عرضه است و این شرکت نسخه پیشرفته‌تر این خودرو را با امکانات بیشتر از سال 1398 به بازار عرضه کرده است. اکنون با توجه به تصاویر رسانه‌ای شده مشخص می‌شود که شرکت ایران خودرو دیزل قصد ورود این خودرو به فرآیند تست‌های جاده‌ای و مونتاژ آن طی ماه‌های آینده را دارد.

نام نسل جدید پیکاپ‌های کمپانی فوتون، تونلند 9 است. این اتومبیل تحت عنوان یک خودروی فول آپشن روانه بازارهای صادراتی شده است. لازم به ذکر است که کمپانی فوتون قصد دارد تا تولید و عرضه خودرو تونلند S را به دلیل طرفداران زیادی که در سراسر جهان دارد در کنار تولید تونلند 9 همچنان ادامه دهد. علت محبوبیت زیاد تونلند S این است که پایه فنی آن مطابق با تویوتا هایلوکس طراحی شده است.

نسل جدید فوتون تونلند

نسل جدید فوتون تونلند در بعضی از بازارها تحت عنوان یوتو (Yutu) شناخته می‌شود و نکته جالب این است که از فوتون تونلند اس آپشن‌های بیشتری دارد، ولی نسبت به آن قیمت پایین‌تری دارد. قیمت نسل اول تونلند که هم‌اکنون در بازار ایران به فروش می‌رسد در بازارهای جهانی بیش از 23 هزار دلار است و کمپانی فوتون نسخه‌های ارتقا یافته و فیس لیفت این خودرو را با قیمت حدود 28 هزار دلار روانه بازار می‌کند. این در حالی است که قیمت نسخه فول آپشن تونلند 9 از 21 هزار دلار پایین‌تر است و علت اصلی این اختلاف قیمت این است که کمپانی فوتون در این خودرو از فناوری بومی خود استفاده کرده است که باعث شده هزینه‌های سربار را پایین بیاورد.

مشخصات فنی نسل جدید فوتون تونلند

نسل جدید فوتون تونلند

فوتون تونلند 9 که با نام یوتو نیز شناخته می‌شود با دو پیشرانه مختلف روانه بازار می‌شود. نخستین موتور بنزینی و توربوشارژ است و با حجم دو لیتر توانایی تولید 238 اسب بخار قدرت را به همراه 360 نیوتن‌متر گشتاور دارد. دومین پیشرانه دیزلی توربو است و آن نیز با حجم دو لیتر توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت را به همراه 390 نیوتون‌متر گشتاور دارد. انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT یا 6 سرعته دستی انجام می‌شود. مشتریان می‌توانند نسل جدید تونلند بنزینی و دیزلی را در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سفارش بدهند.

در نسخه دو دیفرانسیل می‌توان انتقال قدرت را به صورت الکتریکی تنظیم کرد و همچنین در دیفرانسیل عقب این اتومبیل یک قفل هوشمند LSD قرار داده شده است که هرزگردی موجود در این محور را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند.

امکانات موجود در تونلند 9

نسل جدید فوتون تونلند

برای مشتریان نسل جدید فوتون تونلند این امکان فراهم شده است که این خودرو را با قابلیت‌ها و امکانات مختلفی خریداری کنند. نسخه فول آپشن تونلند 9 در مقایسه با قیمتی که دارد، دارای امکانات زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به گرم‌کن صندلی‌ها جلو، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، رادار خطی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، دوربین 360 درجه، بلوتوث، سیستم پیش‌گیری از تصادف، رادار نقطه کور و نمایشگر لمسی اشاره کرد. قیمت نسخه کم آپشن و تک دیفرانسیل فوتون تونلند 9 در بازارهای جهانی چیزی در حدود 14 تا 15 هزار دلار است. همچنین قیمت نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل این اتومبیل چیزی در بین 19 تا 20 هزار دلار است.

با وجود این که فوتون تونلند 9 یا همان یوتو با قابلیت‌های فنی و متریال بهتر نسبت به نسل اول تونلند در بعضی از بازارها عرضه شده است، اما همچنان مشتریان تونلند S بیشتر هستند و آن‌ها ترجیح می‌دهند که به جای خرید نسل جدید فوتون تونلند، هزینه بیشتری بپردازند و در عوض تونلند S فیس لیفت را خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*