بی وای دی e3

بی وای دی e3 معرفی شد؛ یک سدان الکتریکی با گیربکس دستی

بی وای دی e3 معرفی شد. این سدان الکتریکی چینی بر خلاف سایر خودروهای برقی به جای گیربکس اتوماتیک از گیربکس دستی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

در حالی که بسیاری از خودروسازان عدم نیاز خودروهای الکتریکی به گیربکس‌های دستی را یکی از مزیت‌های بزرگ خودروهای برقی می‌دانند، شرکت چینی بی وای دی به تازگی از یک سدان الکتریکی با نام e3 پرده برداشت که برای انتقال نیرو از پیشرانه به چرخ‌ها از گیربکس دستی بهره می‌برد.

مشخصات بی وای دی e3 

بی وای دی e3

شرکت BYD این محصول خود را به مشتریان عادی عرضه نمی‌کند و در واقع بی وای دی e3 فقط برای آموزشگاه‌های رانندگی توسعه پیدا کرده است. از این رو این سدان الکتریکی ضمن سه پدال سنتی از یک پدال چهارم برای ترمز در سمت سرنشین نیز بهره می‌برد.

بی وای دی e3

همچنین گیربکس این سدان چینی همچنان از الگوی سنتی H پیروی می‌کند. طبق اعلام برخی از رسانه‌های خودرویی چین، این خودرو دارای برخی از حالت‌های رانندگی نظیر اکونومی، قفل ترمز و اسپرت است که تمام آنها برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف آموزشگاه‌های رانندگی در نظر گرفته‌اند.

بی وای دی e3

بی وای دی e3 از باتری 38 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که طبق تست‌های انجام شده توسط موسسه‌های چین میزان شعاع حرکتی این خودرو 350 کیلومتر است. مدل دستی این خودرو حدود 20 هزار 500 دلار قیمت دارد. البته مشتریان می‌توانند با پرداخت 22 هزار و 55 دلار مدل اتوماتیک این سدان را خریداری کنند. گفتنی است تولید یک خودرو الکتریکی با گیربکس دستی یک موضوع غیر عادی و بی‌سابقه در صنعت ساخت خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود که شرکت BYD آن را انجام داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*