مشکلات تایپ صفحه‌نمایش

حل مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش با توسعه هوش مصنوعی

حل مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش؛ پروژه‌ی جدید یک تیم سوئیسی است که قرار است با توسعه راه‌حل برای هوش مصنوعی، در آینده به حداقل برسد.

یکی از مشکلاتی که برای اکثر کاربران فارغ از نوع گوشی پیش می‌آید، «مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش» است که دقت کم آن گاها آزردگی خاطر کاربران را به همراه دارد. نتیجه تحقیقات موسسه سوئیسی ETH Zurich، حاکی از به حداقل رسیدن مشکلات مربوط به تایپ صفحه‌نمایش در آینده است. محققان برای این منظور، راه‌حل جدیدی برای هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که دقت لمس صفحه‌نمایش‌ها را در آینده به ۸ برابر بیشتر از نمونه‌های امروزی افزایش می‌دهد.

مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش

براساس ادعا تیم سوئیسی، نتایج این تحقیق تاثیرات چشم‌گیری در بهبود دقت تشخیص محل قرارگیری انگشتان دست و حل مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش دارد. محققانی که بر روی این پروژه کار می‌کنند، می‌گویند:

مشکلات چالش برانگیز تشخیص دقیق محل قرارگیری انگشتان دست، هنوز هم در گوشی‌های امروزی با وجود پیشرفت روزافزون فناوری وجود دارد؛ به نظر آن‌ها، این سنسورها از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، هیچ دگرگونی مهمی را به خود ندیده‌اند. این در حالیست، که سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای بهبود وضوح و دقت صفحه‌نمایش‌ها در طی سال‌های اخیر صورت گرفته‌ است.

با وجود اینکه وضوح صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو (یکی از اعضای جدیدترین سری آیفون اپل) ۲۵۳۲*۱۱۷۰پیکسل است، در حالیکه، وضوح حسگر صفحه‌نمایش لمسی این آیفون ۳۲*۱۵ پیکسل است! نحوه کار کردن صفحه‌نمایشگر خازنی به این گونه است که با تماس انگشت بر روی صفحه‌نمایش، تغییری در میدان الکتریکی بین خطوط سنسور ایجاد می‌شود که در نهایت، موقعیت انگشت تشخیص داده می‌شود.

این تیم سوئیسی اعلام کرد:

صفحه‌نمایش‌های خازنی «در حال‌ حاضر» قادر به تشخیص محل قرارگیری دقیق انگشتان دست نیستند. شیوه‌ایی که این تیم برای پروژه حل مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش ارائه داده‌است، کپ‌کانکت (CapConnect) نام دارد که شامل ترکیبی از 2 راهبرد است. این فناوری، از صفحه‌نمایشی به عنوان یک سنسور ثبت‌کننده تصاویر در فاصله ۸ میلی‌متری و یک دوربین عمق که نزدیکی اجسام را ضبط می‌کند، استفاده می‌کند.

هم‌چنین، این فناوری با بهره‌گیری از الگوی ساخته شده تیم سوئیسی، برای تشخیص دقیق محل تماس انگشتان دست و سطح صفحه‌نمایش، استفاده می‌کند. آیا شما تجربه ناخوشایندی پیرامون خرابی یا مشکلات تایپ با صفحه‌نمایش در ذهن دارید؟ نظر خود را با ما در گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*