Xpeng P5

خودرو الکتریکی Xpeng P5 با سیستم خودران پیشرفته و تکنولوژی لیدار معرفی شد

خودرو الکتریکی Xpeng P5 معرفی شد. این سدان الکتریکی چینی از سیستم خودران پیشرفته و تکنولوژی لیدار بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چینی Xpeng اخیرا با معرفی خودرو P7 توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند و اکنون نیز با معرفی سدان الکتریکی P5 بار دیگر به صدر اخبار حوزه خودرو بازگشت. خودرو چینی Xpeng P5 در نمایشگاه گوانگژو به صورت رسمی معرفی خواهد شد. شرکت گوانگژو اعلام کرد سدان P5 نخستین خودرو الکتریکی تولید انبوه مجهز به تکنولوژی لیدار خواهد بود.

مشخصات خودرو الکتریکی Xpeng P5

Xpeng P5

سدان الکتریکی Xpeng P5 برای اولین بار از دو سنسور لیدار بهره می‌برد و می‌تواند عابر پیاده، دوچرخه، اسکوتر، موانع جاده‌ای و سایر موانع را حتی در شرایط نور کم تشخیص دهد. علاوه بر این، این سدان چینی به ۱۲ سنسور اولتراسونیک، ۱۳ دوربین با وضوح بالا و رادار با طول موج ۵ میلی‌متری مجهز شده است. همچنین این خودرو از نسل جدید سیستم خودران XPILOT 3.5 بهره می‌برد تا علاوه بر بزرگراه‌ها در داخل شهر نیز یک عملکرد نیمه خودران را ارائه دهد.

Xpeng P5

بر اساس تصاویر منتشر شده، طراحان برای طراحی برخی از قسمت‌های Xpeng P5 از محصول P7 الهام گرفته‌اند. در نمای جلو این خودرو شاهد طرحی انحنادار با نوار نورانی LED با فرم X هستیم که تقربیا در عرض خودرو امتداد دارد. تریم خط کمر نقره‌ای نیز یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شود. همچنین در هر دو گلیگر جلو پورت‌های شارژ تعبیه شده است.

Xpeng P5

طراحان سقف Xpeng P5 را با انحنای مناسبی به سمت عقب کشید‌اند. ضمن اینکه سقف این خودرو شامل پانوراما و تزئینات فلزی در خط شانه بوده و در قسمت عقب نیز شاهد طراحی مشابه با بخش جلو هستیم. در این بخش سپر مشکی و چراغ‌های نازک به چشم می‌خورند که نورای نورانی آنها را به یکدیگر متصل کرده است. این خودرو دارای 4808 میلی‌متر طول بوده و فاصله محوری آن نیز 2768 میلی‌متر است. در حالت مقایسه، طول این خودرو از تسلا مدل 3 حدود 114 میلی‌متر کشیده‌تر و فاصله بین دو محوری آن 106 میلی‌متر از تسلا مدل 3 کوتاه‌تر است.

Xpeng P5

در کابین این سدان الکتریکی چینی نیز یک سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته به همراه نمایشگر ۱۵.۶ اینچی عمودی به چشم می‌خورد. روکش چرمی صندلی‌ها و تزئینات فلزی در کابین فضای جذابی را ایجاد کرده‌اند. از سایر ویژگی‌های کابین Xpeng P5 می‌توان به یک یخچال داخلی، کلید دیجیتالی و حالت خواب برای صندلی‌های جلو اشاره کرد.

Xpeng P5

شرکت Xpeng در خصوص مشخصات فنی P5 اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما نام این خودرو نشان می‌دهد که این سدان الکتریکی در جایگاهی پایین‌تر از P7 قرار خواهد داشت. محصول P7 حدود 35 هزار و 130 دلار قیمت دارد و از مجموعه باتری‌های ۶۰.۲، ۷۰.۸ و ۸۰.۹ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن نیز 480 تا 706 کیلومتر اعلام شده است. قوای محرکه P7 نیز می‌تواند قدرتی برابر با 424 اسب بخار را به تولید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه مثل ایکسپنگ p7 باشه خیلی خوبه

  2. ایکاش کمی مانیتورو حالت منحنی تر طراحی میکردن خیلی مستطیله
    خوشمان آمد جز برقی هاییه که طراحیس خوب در اومد اقا رامین کیف کن

  3. همه چی عالی فقط اون مانیتور سوپر درازش داشبورد رو خراب کرده

  4. صنعت خودرو چین داره روز به روز از کپی کاری داره خودشو دور میکنه و پای خودشو توی طراحی و ابداع محکمتر میکنه ایکاش مسئولین و مدیران ما که از امریکا و اروپا گریزانن حد اقل برن از چین و از مدیریت صنعتی و اقتصادی یاد بگیرن و اینقدر پر ادعا و تو خالی نباشن چین اخه مگه چند سال اومده تو صنعت خودرو که الان داره همچین تکنولوژی رو ارائه میده اونوقت ما با بیش از نیم قرن صنعت خودرو سازی با بی تدبیری و بی مدیریتی و انحصار طلبی عده ای بی مسئولیت طرفیم که جز به فکر چپاول جیب مصرف کننده و تقسیم اموال به هیچ فکر دیگه ای نیستن تا کی باید حسرت خور کشورهای دیگه باشیم……….؟؟؟؟

  5. چیز خوبیه
    ازش خوشم میاد
    خوبیش اینه که مثل بقیه ناموزون (زشت) نیست
    شیک هم که هست
    برقی هم هست
    برای رفت و آمد درون شهری چیز مناسبیه
    ولی همه ی اینارو ولش کن فقط اون عکس اول رو بچسب🥰😍
    به هر حال چیز خوبیه👌

  6. جلوش چقد شبیه کیا ev6 هست ولی ماشین قشنگیه