کیا EV6 GT

کیا EV6 با یک بار شارژ بیش از 500 کیلومتر راه می‌رود

خودروهای برقی ساخته شده روی پلتفرم کیا EV6 می‌توانند در هر بار شارژ کامل، 510 کیلومتر را بپیمایند.

در ماه‌های اخیر، Kia از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود می‌گفت که روی یک پلتفرم اختصاصی جدید، موسوم به EV6 ساخته شده است. این خودروی الکتریکی به لطف سیستم شارژ فوق سریع 800 ولت، در مدت 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شود. بهتر آنکه با کیا EV6 در هر بار شارژ ، می‌توانید 510 کیلومتر را بپیمایید.

همچنین این خودروساز می‌گوید با کمتر از 4.5 دقیقه استفاده از شارژ فوق سریع، 100 کیلومتر به مسافت قابل پیمایش خودرو اضافه می‌شود. البته قاعدتا سرعت شارژ، به در دسترس بودن سیستم شارژ 800 ولت بستگی ولت دارد.

خودروی مورد اشاره که با نام Kia EV6 GT عرضه خواهد شد، دارای سقف سرعت 260 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای است.

دو موتور 430 کیلووات تعبیه شده در کیا EV6 GT گشتاوری معادل 740 نیوتن متر تولید می‌کنند. این خودرو به یک دیفرانسیل الکترونیکی ضد لغزش هم مجهز است. انواع سیستم‌های کمک راننده، مانند Highway Driving Assist 2 و Remote Smart Parking Assist را نیز باید اضافه کنیم.

فضای داخلی خودرو جادار و مملو از تکنولوژی است تا سفر را برای سرنشینان راحت‌تر، ایمن‌تر و کم‌استرس کند. سیستم اطلاعات-سرگرمی را با دو نمایشگر 12 اینچی می‌یابیم که پیوند خورده به صفحه کیلومترشمار هستند. یک سیستم نمایش واقعیت افزوده هم وجود دارد که اطلاعات مربوط به رانندگی را روی شیشه جلو می‌اندازد.

سیستم صوتی آن، 14 اسپیکر Meridian با صدای فراگیر دارد؛ چیزی که تاکنون در خودروهای الکتریکی Kia بی‌سابقه بوده است. کیا EV6 GT از  آپدیت OTA هم پشتیبانی می‌کند تا قابلیت‌های جدید به آن اضافه شوند.

قیمت کیا EV6 GT

این خودروی برقی با پک باتری 77.4 کیلووات دوربرد یا نسخه استاندارد 58 کیلووات عرضه می‌شود. همچنین آپشن‌های تمام چرخ (AWD) یا دو چرخ متحرک دارد. البته هنوز قیمت و تاریخ فروش آن اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*