کیا K8

مشخصات کیا K8 مشخص شد؛ با جانشین قدرتمند کادنزا آشنا شوید

مشخصات کیا K8 مشخص شد. این سدان کاملا جدید شرکت کره جانشین قدرتمندی برای کادنزا محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت کیا طی ماه گذشته سدان کاملا جدید K8 را به عنوان جانشین کادنزا (K7) معرفی کرد و اکنون نیز شاهد اعلام مشخصات فنی این سدان کره‌ای هستیم. کیا K8 نسبت به کادنزا بزرگ‌تر و قدرتمندتر بوده و طول آن به 5015 میلی‌متر رسیده است.

مشخصات کیا K8

کیا K8

کیا K8 در نسخه پرچمدار به یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری بنزینی با قدرت 296 اسب بخار و گشتاور 359 نیوتن‌متر مجهز شده است که نسبت به پیشرانه ۳.۳ لیتری کیا کادنزا حدود 6 اسب بخار قدرت و 16 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. هرچند میزان قدرت و گشتاور کیا K8 نسبت به کادنزا اندکی افزایش پیدا کرده است، اما باید در نظر داشت برای این خودرو نسخه فول با سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می‌شود.

کیا K8

نسخه میان‌رده کیا نیز از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 248 نیوتن‌متر را تولید کنید. پیشرانه نسخه پرچمدار و میان‌رده این خودرو از گیربکس 8 سرعت اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌ها بهره می‌برند. نسخه پایه این سدان کره‌ای نیز به موتور 1.6 لیتری مجهز بوده که در حال حاضر مشخصات آن اعلام نشده است.

کیا K8

طبق اعلام شرکت کیا، سدان K8 از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب بهره می‌برد و به واسطه استفاده بیشتر از متریال سرکوب‌کننده صدا در کابین، میزان ناهنجاری، لرزش و سروصدای کمتری حس می‌شود. همچنین طراحان با استفاده از ایزولاسیون سه لایه در درهای این خودرو توانستند میزان صداهای ناخواسته را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

کیا K8

علاوه بر تفاوت ظاهری کیا K8 با کادنزا، کابین این سدان کاملا جدید نیز لوکس‌تر به نظر می‌رسد. عملکرد پشتیبانی هوشمند برای صندلی راننده یکی از امکانات ویژه کابین این خودرو محسوب می‌شود؛ این ویژگی با فعال شدن حالت اسپرت رانندگی و عبور از سرعت 130 کیلومتر بر ساعت فعال خواهد شد و می‌تواند ارتفاع بخشی از صندلی را کاهش و میزان حمایت بالشتک‌های جانبی آن از بدن راننده را افزایش دهد.

کیا K8

دو نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی، هدآپ دیسپلی ۱۲ اینچی، صندلی‌های تهویه دار و سیستم صوتی مریدیان با ۱۴ بلندگو از مهم‌ترین تجهیزات این سدان کره‌ای محسوب می‌شوند. این خودرو طی ماه آینده در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود و مدتی پس از آن شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*