خودرو AX7 پرو دانگ فنگ

خودرو AX7 پرو ، محصول لوکس دانگ فنگ در ایران + مشخصات فنی و امکانات

خودرو AX7 پرو دانگ فنگ در ایران رونمایی شد. این خودرو شاسی بلند لوکس چینی قرار است سال ۱۴۰۰ وارد بازار شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو آشنا خواهیم شد.

پاییز سال ۹۹ یکی از مقامات استان آذربایجان شرقی، عنوان کرده بود که به زودی یک کارخانه جدید خودروسازی در شهر جلفا در این استان، ساخته و راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس اظهارات وی روند تولید محصول جدید این کارخانه در بهار سال ۱۴۰۰ خواهد بود، طبق شنیده‌ها هم‌اکنون جذب سرمایه برای این بخش خصوصی نیز آغاز شده است.

پیش از این اعلام شده بود که قرار است یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سبلان خودرو مایوان خط تولید محصولات سواری را ایجاد کند؛ سرانجام صبح دیروز مشخص شد این خبر صحت داشته و شرکت ایستا موتور مایوان، تولید بعضی از محصولات برند دانگ فنگ را بر عهده گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار بود که شرکت ایستا موتور مایوان نخست به مونتاژ خودرو دانگ فنگ SX5 بپردازد که به علت جلو بود و سرعت داشتن شرکت خودروسازی فردا در تولید SX5، ایستا موتور از تولید این خودرو بازمانده است.

در این راستا قرار است تا جدیدترین محصول دانگ فنگ که تاکنون عرضه رسمی‌اش در چین هم سرعت زیادی نداشته، به ایستا موتور مایوان بیاید. این خودرو که همان فیس لیفت دانگ فنگ AX7 بوده، در بازار جهانی با نام AX7 PRO عرضه می‌شود.

البته پیش از معرفی این خودرو، لازم است که بدانید فرآیند جذب سرمایه برای آغاز تولید خودرو AX7 پرو آغاز شده و در صورتی که با موفقیت انجام شود، به زودی این خودرو در جلفا مونتاژ خواهد شد.

معرفی خودرو AX7 پرو دانگ فنگ

خودرو AX7 پرو همانند جدیدترین سدان شرکت بهمن موتور که D53 نام دارد، تحت برند آئولوس در دانگ فنگ شناخته شده و در چین نیز به فروش می‌رسد. AX7 PRO که در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی در چین رونمایی شد، در واقع نمونه فیس لیفت شده خودرو AX7 پرو است. البته لازم است که بدانید همچنان هر دو خودرو مذکور در کنار هم و در قالب تیپ‌بندی به فروش می‌رسند و به عنوان یکی از خودروهای جذاب برند DFSK شناخته می‌شوند.

خودرو AX7 پرو دانگ فنگ

طبق گفته بعضی از منابع آگاه، خودرو AX7 پرو با سه نوع موتور ۱.۴، ۱.۵ و ۱.۶ لیتری از نظر حجم در چین به فروش می رسد. البته در نمونه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، قدرت تولیدی بر اساس تیپ‌های انتخابی، تفاوت دارد. با توجه به این موضوع که تاکنون مشخصات نسخه مونتاژی در ایران به طور رسمی مشخص نشده است و موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ که بیشتر در کشور چین عرضه می‌شود، تنها این موتور را معرفی خواهیم کرد.

خودرو AX7 PRO دارای موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است که می‌تواند ۱۶۷ الی ۱۷۰ اسب بخار قدرت را با ۲۴۵ الی ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور به تولید رساند.

امکانات AX7 PRO

این خودرو دارای امکانات زیادی است که برای نمونه می‌توان به دسته دنده مشابه محصولات لوکس گروه PSA، ترمز دستی برقی و اتوهولد، رادار بین خطوط و نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، سامانه بدون کلید و استارت دکمه‌ای، جک برقی صندوق عقب، به همره سنسور پایی، سقف پانورامیک، رادار تابلوخوان، مانیتور لمسی ۱۰ اینچی و آمپر دیجیتالی اشاره کرد.

خودرو AX7 پرو دانگ فنگ

همانگونه که در لیست امکانات بالا مشاهده کردید، این خودرو با طراحی جذابی که دارد، اگر با قیمت مناسب در بازار ایران عرضه شود، می‌تواند موفقیت بزرگی را برای شرکت ایستا موتور مایوان در پی داشته باشد. قیمت AX7 پرو در بازار چین حدود ۹۰ هزار الی ۱۳۵ هزار یوآن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*