ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل با توانایی تشخیص بیماری ‌های پوستی معرفی شد

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شد. این ابزار می‌تواند بیماری‌های پوست، مو و ناخن را تشخیص داده و اطلاعات لازم را ارائه کند.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل شاهد رونمایی از یک ابزار وب محور برای گوشی‌های هوشمند بودیم که می‌تواند بیماری‌های پوستی را شناسایی کند. این ویژگی از هوش مصنوعی برای بررسی شرایط پوست شما استفاده خواهد کرد. گوگل همچنین اعلام کرده است که قصد دارد ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به گونه‌ای توسعه دهد که در آینده پزشکان بتوانند برای تشخیص سرطان سینه و بیماری سل نیز از آن استفاده کنند.

چند وقت پیش گوگل پیش نمایشی از ابزار کمکی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشته بود و حالا نسخه نهایی آن ارائه شده است. این ابزار پزشکی از دوربین گوشی برای گرفتن سه عکس از ناحیه مورد نظر و در زوایای مختلف استفاده خواهد کرد. البته این ویژگی فقط به بیماری‌های پوستی محدود نیست و می‌توان از آن برای تشخیص بیماری‌های ناخن و مو نیز استفاده کرد.

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل

پس از اینکه از ناحیه مورد نظر عکس گرفتید، گوگل از شما سؤالاتی را خواهد پرسید که به تشخیص بهتر مشکل شما کمک خواهند کرد. این سؤال‌ها پیرامون نوع پوست شما، مدت زمان ابتلا به این مشکل و داشتن هرگونه علائم دیگر خواهد بود.

سپس این ابراز مبتنی بر هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به بیماری شما را در کنار نمونه‌های تصویری و نظر رسمی یک متخصص پوست در اختیار شما قرار خواهد داد. پایگاه داده گوگل اطلاعات مربوط به  ۲۸۰ بیماری پوستی مختلف را در خود جای داده است. همچنین این ابزار از خیلی از ترفندهایی که در سی تی اسکن‌ها برای شناسایی رتینوپاتی دیابتی و سرطان ریه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره می‌برد.

گوگل اعلام کرده است که هدف از ارائه این ابزار ارائه اطلاعات بیشتر بوده است و تشخیص اعلام شده توسط آن را نباید به عنوان نظر نهایی تلقی کرد؛ به همین خاطر اگر مشکلی دارید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

گوگل در ادامه اعلام کرد که مردم سالانه بیش از ۱۰ میلیارد بار درباره بیماری‌های پوست، مو و ناخن در گوگل جستجو می‌کنند و ۲ میلیارد نفر نیز در سرتاسر دنیا از این بیماری‌ها رنج می‌برند. ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل توانسته تأییدیه‌های پزشکی لازم را در اروپا به دست آورد، اما هنوز موفق به این کار در آمریکا نشده است. به همین خاطر امسال ابتدا شاهد عرضه آن در اروپا خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*