نئاندرتال ها

محققان شواهدی از جنگ 100 هزار ساله انسان‌ها با نئاندرتال ها کشف کردند

محققان دانشگاه بث بریتانیا با کشف شواهد جدید اعلام کردند نئاندرتال ها برای حفظ قلمرو خود حدود 100 هزار سال با اجداد انسان فعلی در جنگ بودند.

نئاندرتال ها گروهی از هم‌خانواده هوموساپین‌ها (نسل فعلی انسان‌ها) محسوب می‌شوند که 99.7 درصد DNA آنها با انسان فعلی مشترک بوده و در 600 هزار سال قبل از آفریقا به آسیا و اروپا مهاجرت کردند. محققان در بررسی‌های جدید خود در خصوص اجداد باستانی انسان دریافتند پس از اینکه هوموساپین‌ها به زیستگاه نئاندرتال‌ها در آسیا و اروپا ورود پیدا کردند، جنگی 100 هزار ساله میان آنها آغاز شد که در پایان انسان‌های نئاندرتال به صورت کامل منقرض شدند.

جنگ نئاندرتال ها با انسان‌ها برای حفظ قلمرو

موسسه پژوهشی دانشگاه بث یک نقشه دیرینه‌شناختی را منتشر کرد که طبق آن اجداد انسان فعلی حدود 160 هزار سال قبل از طریق شبیه جزیره عربستان وارد خاک آسیا شده و برای تصاحب قلمرو جدید با ساکنان این مناطق یعنی نئاندرتال ها یک جنگ طولانی و فرسایشی را آغاز کردند. طبق مطالعات زیست‌شناسی انجام شده، انسان‌های نئاندرتال در 55 هزار سال قبل برای حفظ قلمرو خود با اجداد انسان‌های فعلی جنگ سختی را آغاز کردند که این جنگ انقراض کامل آنها را به همراه داشت.

نئاندرتال ها

باستان‌شناسان انسان‌های نئاندرتال را به عنوان شکارچیان ماهر و جنگجویان خطرناک معرفی می‌کنند که فقط انسان‌های مدرن قادر به رقابت با آنها بودند. محققان با کشف اسکلت‌های باقی مانده از انسان‌ها دریافتند در استخوان اجداد انسان فعلی آثاری از شکستگی در بازو به دلیل دفع مکرر ضربات شدید وجود دارد. همچنین بقایایی از نئاندرتال ها که در غار شانه‌در در کرستان عراق کشف شده حاکی از آن است این افراد نیز به دلیل اصابت نیزه به سینه و صورت جان خود را از دست دادند.

نیکلاس لانگ ریچ، محقق ارشد بیولوژی تکاملی دانشگاه بث بریتانیا در این خصوص عنوان کرد در میان نئاندرتال‌ها جنگ‌های قبلیه‌ای متعددی بر سر قلمرو وجود داشته است، اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهد یک جنگ 100 هزار ساله باعث شد تا نئاندرتال ها در مقابل انسان‌ها شکست خورده و به طور کامل منقرض شوند. محققان بر این باورند که توانایی انسان در ساخت جنگ‌افزار و ارتقای توان تهاجمی باعث شده است تا انسان‌ها در جنگ با نئاندرتال ها به پیروزی برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*