اینترنت پرسرعت همراه اول

225 روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند

طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 225 روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند.

صبح روز شنبه 1 خرداد 1400 مراسمی در استانداری همدان با حضور محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، سیدسعید شاهرخی (استاندار همدان) احد آزادیخواه و حسن لطفی (نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی) و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و همراه اول و مدیران محلی برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از اپراتور همراه اول به دلیل اقدامات متعدد در امر توسعه ارتباطات استان همدان تقدیر کرد و گفت:

علی‌رغم تمامی مشقت‌هایی که این روزها همراه اول در حوزه تأمین تجهیزات با آنها روبه‌رو است، اما تلاش ویژه، همکاری و پشتیبانی مناسبی کردند تا ما به قولی که دادیم، بتوانیم عمل کنیم. کار اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پس از دو ماه کار فشرده به پایان رسید و در مجموع 264 روستا با اعتبار 167 میلیارد تومان به اینترنت متصل شدند.

اتصال 225 روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول

در این مراسم اپراتور همراه اول از ارتقا ۱۵۴ سایت به نسل 3 و یا 4 خبر داد و گفت در مجموع ۲۲۵ روستا استان همدان به خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند. همچنین در این مراسم سایت‌های همراه اول در روستاهای قراگل و سیمین ابرو طی ارتباط زنده از طریق ویدیوکنفرانس و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شدند. این پروژه همراه اول در استان همدان از 15 شهریور 99 تا 1 خرداد 1400 به طول انجامید که با انجام آن پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح روستاهای استان به میزان 25 درصد افزایش پیدا کرد.

هم‌اکنون 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول دسترسی دارند. علاوه بر این افزایش پهنای باند ۱۴۹ مرکز روستایی هر یک به میزان یک گیگابیت برثانیه (1Gbps) توسط شرکت مخابرات ایران باعث شد کاربران در دسترسی به اینترنت پرسرعت تجربه بهتری داشته باشند. در این مراسم ضمن 154 سایت همراه اول، 7 سایت ایرانسل و 3 سایت های‌وب نیز بهره‌برداری شد که با بهره‌برداری این سایت‌ها، اتصال روستاهای استان همدان به شبکه ملی ارتباطات 24 درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس جدیدترین آماری که توسط وزارت ارتباطات منتشر شده است، حدود 45 هزار روستا تحت پوشش اپراتور همراه اول قرار دارد که این میزان دو برابر بیشتر از روستاهای تحت پوشش سایر اپراتورها است. اپراتور همراه اول علاوه بر ارائه جدیدترین فناوری‌های تلفن همراه نظیر 5G و سرویس‌های قابل ارائه بر بستر آن به مشترکان خود، در راستای برقراری عدالت ارتباطی به توسعه روستایی و مناطق محروم نیز توجه ویژه‌ای دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه