لکه های چای

با این نکات، لکه های چای را از روی فرش پاک کنید

با وجود تمام مراقبت‌ها، آخرسر چای روی فرش ریخت؟ آرامش خود را حفظ کنید و به سرعت اقدام به تمیز کردن لکه چای از روی فرش کنید و تا لکه برطرف نشده، مراحل تمیز کردن لکه چای را متوقف نکنید.

چای‌ها مملو از تانن هستند. تانن یک ترکیب قابض موجود در طبیعت است که می‌تواند دندان‌ها و هرچیز دیگری را لکه دار کنند. اما اگر سریع عمل کنید، اغلب اوقات می‌توانید لکه چای را کاملا از روی فرش پاک کنید.

از بین بردن لکه های چای اغلب به یک ماده شوینده، ماده ساینده یا ماده اسیدی قوی نیاز دارد.

در این مقاله که توسط قالیشویی قیطریه آماده شده با ما باشید تا قدم به قدم مراحل تمیز کردن لکه چای از روی فرش را به شما آموزش دهیم.

لکه های چای

وسایل و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن لکه چای فرش

در هنگام ایجاد لکه چای بلافاصله موارد زیر را تهیه کنید:

  • یک پارچه سفید تمیز
  • آب
  • پاک کننده لکه فرش
  • سرکه سفید (در صورت نیاز)

1. مرحله اول: چای را از فرش خارج کنید

مانند هر لکه دیگری، اولین کاری که باید انجام دهید، آن است که به کمک یک پارچه سفید و تمیز لکه را به خوبی تمیز کنید. تلاش کنید تا تمام مایع چای را از الیاف فرش خارج کنید. این کار را تا زمانی که دیگر مایعی از فرش خارج نشود، ادامه دهید.

توجه داشته باشید که فرش را مالش ندهید، زیرا با این کار علاوه بر نفوذ چای به عمق الیاف و اطراف لکه، باعث از بین بردن الیاف فرش نیز خواهید شد.

برای پاک کردن لکه می‌توانید با ضربات آرام به فرش، چای را خارج کنید. با فشار دادن به پایین اطمینان حاصل می‌کنید که هر مایعی که روی فرش ریخته درون پارچه نفوذ کرده است.

2. مرحله دوم: لکه را با آب پاک کنید

هنگامی که به نظر می‌رسد دیگر تمام چای از فرش خارج شده، مقدار کمی آب بر روی محل لک شده بریزید و سپس مجددا به کمک یک دستمال یا حوله تمیز، آب را از فرش خارج کنید. با این کار چای باقی‌مانده در فرش را رقیق کرده و خارج خواهید کرد. این مرحله را نیز تا جایی که چای کاملا از فرش خارج شود ادامه دهید. در صورت عدم پاک شدن لکه می‌توانید مراحل را چندین بار تکرار کنید.

3. مرحله سوم: از لکه بر فرش استفاده کنید

از یک لکه بر فرش برای پاک کردن لکه چای استفاده کنید. همیشه لکه‌بر را ابتدا بر روی یک قسمت خارج از دید فرش مانند زیر مبلمان امتحان کنید. با این مطمئن شوید که لکه بر فرش آنقدر قوی نیست که رنگ فرش شما را از بین ببرد.

با وجود انجام تمام مراحل بالا اگر لکه هنوز پاک نشده است و یا احتمال رنگ رفتگی فرش پس از استفاده از لکه بر وجود دارد، می‌توانید از خدمات قالیشویی طرشت استفاده نمایید.

لکه های سرسخت چای را چطور پاک کنیم؟

اگر لکه هنوز باقی مانده است، می‌توانید سرکه سفید رقیق شده با آب (نسبت 1 به 1) را روی لکه امتحان کنید. این محلول را آماده کرده و بر روی فرش استفاده کنید. سپس 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا سرکه بر روی فرش بماند. سپس به کمک کمی آب و یک حوله یا پارچه تمیز، محل را پاک کنید تا سرکه از الیاف خارج شود.

توجه کنید که سرکه را حتما در یک مکان خارج از دید فرش آزمایش کنید. بسته به الیاف فرش شما سرکه نیز می‌تواند باعث سفید شدن فرش شود.

لکه های چای

بازگشت لکه فرش

ممکن است شما یک ساعت یا بیشتر لکه را تمیز و پاک کرده باشید و لکه نیز به طور کامل از بین رفته باشد. اما روز بعد با مشاهده فرش، ببینید باز هم لکه بر روی فرش بازگشته است که گویی هرگز کاری نکرده‌اید!

احتمال بازگشت لکه‌ها حتی پس از تمیز کردن فرش نیز وجود دارد. الیاف فرش بلند هستند و ممکن است چای به بالشتک زیر فرش نفوذ کرده باشد. در چنین مواردی لکه (مایعات) از طریق الیاف دوباره بالا آمده و در سطح الیاف فرش ظاهر خواهند شد. این اتفاق ممکن است در عرض چند ساعت، چند روز یا حتی بیشتر رخ دهد. بعضی اوقات حتی یک سال بعد وقتی فرش با آب خیس می‌شود، ممکن است تمام لکه‌ها مجددا ظاهر شوند.

اگر لکه به طور مداوم ظاهر می‌شود، بهترین راهکار برای خلاص شدن از شر لکه‌های لجباز عمیق، استفاده از خدمات قالیشویی جهانشهر است. قالیشویی های حرفه ای می‌توانند فرش‌ها را با شستشوی عمیق به کمک دستگاه‌های حرفه‌ای بشویند و به این ترتیب لکه‌ها از عمق فرش شما خارج شوند.

لکه گیری فرش با استفاده از خدمات قالیشویی

امروزه قالیشویی‌ها خدمات مهمی از جمله لکه گیری فرش را ارائه می‌دهند. اگر چای‌خور حرفه‌ای هستید و یا بر اثر اتفاق در مهمانی‌تان، چای بر روی فرش ریخته است، می‌توانید از خدمات قالیشویی محدوده قیطریه استفاده کنید. قالیشویی‌ها می‌توانند با شستشوی عمیق، فرش شما را همچون روز اول تمیز کرده و تحویل شما دهند. همچنین در صورت کثیفی بیش از حد فرش، می‌توانید با استفاده از خدمات اعلاشویی قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده طرشت فرش‌های خود را با کیفیت بالا و مواد شوینده درجه یک شستشو دهید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با ارائه خدمات خود در سراسر شهر تهران یکی از قالیشویی‌های مجاز و مشتری مدار است. ما با پشتوانه 30 سال تجربه خود، امروز می‌توانیم خدمات قالیشویی و مبل شویی را در هر نقطه‌ای از تهران و حومه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به شما همشهریان عزیز ارائه نماییم. بنابراین در صورت نیاز به خدمات قالیشویی می‌توانید روی ما حساب کنید. ما با دستگاه‌های به‌روز، تکنسین‌های قالیشویی حرفه‌ای، مواد شوینده استاندارد و … می‌توانیم شستشوی انواع فرش‌های ماشینی، دستباف و … را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*