مشخصات پیکسل 6 پرو

مشخصات پیکسل 6، 6 پرو و پیکسل 5a: از عملکرد تراشه وایت چپل تا رنگ و قیمت

در این مطلب به مشخصات پیکسل 6 – Pixel 6، پیکسل 6 پرو و پیکسل 5a می‌پردازیم و عملکرد تراشه وایت چپل، رنگ جدید و قیمت آن‌ها را پوشش خواهیم داد.

به تازگی مکس وینباخ که از لو دهنده‌های معروف دنیای فناوری به حساب می‌آید در پادکستی به صحبت درباره مشخصات گوشی‌های پرچمدار بعدی گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو پرداخته است.

مشخصات پیکسل 6 پرو به تراشه وایت چپل اشاره دارد

مشخصات پیکسل 6 پرو

وینباخ نیز شایعات مربوط به استفاده از تراشه اختصاصی وایت چپل گوگل را در سری پیکسل 6 تائید کرد. او بر این باور است که گوگل به منظور بهینه‌تر کردن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به فکر استفاده از تراشه اختصاصی خود افتاده است. در سال ۲۰۲۰ نیز گزارشی منتشر شده بود که این شرکت قصد دارد از سخت‌افزار بهینه شده خود برای بهبود فناوری یادگیری ماشینی بهره گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این پادکست، تراشه گوگل از واحدهای پردازشی عصبی مصنوعی (NPU) و موتور پردازش تصویر (ISP) به خصوصی استفاده می‌کند. تمامی گوشی‌های گوگل از پیکسل ۲ گرفته تا پیکسل ۴ از یک پردازشگر یادگیری ماشینی داخلی برای بهبود تصویربرداری و دیگر ویژگی‌های مربوطه استفاده می‌کردند. اما؛ سری گوشی‌های سال گذشته پیکسل تنها از تراشه کوالکام اسنپدراگون استفاده کردند و هیچ پردازنده جانبی دیگری در آن‌ها قرار نگرفته بود.

با توجه به اینکه گوگل تا به حال برای بهبود کیفیت دوربین گوشی‌های خود بیشتر ترجیح داده به جای سخت‌افزار روی نرم‌افزار تکیه کند، استفاده از یک سخت‌افزار با محوریت هوش مصنوعی می‌تواند گام مثبتی برای دوربین‌های گوگل پیکسل باشد. هرچند؛ کاربران نباید انتظار داشته باشند که گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در زمینه عملکرد تفاوت فاحشی را با پرچمداران کنونی نشان دهند.

گفته می‌شود که تراشه وایت چپل توسط سامسونگ و با استفاده از معماری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و از لحاظ عملکرد بین کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۶۵ جای خواهد گرفت.

پیکسل 6 پرو به حسگر جدید و بزرگ‌تر برای دوربین اصلی مجهز خواهد شد

مشخصات پیکسل 6 پرو

گوگل بالاخره تصمیم گرفته از یک حسگر جدید و بزرگ‌تر برای دوربین اصلی گوشی استفاده کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این گوشی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، یک ماژول فوق عریض و یک لنز پریسکوپ تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۵ برابری عرضه خواهد شد.

از دیگر مشخصات پیکسل 6 پرو می‌توان به صفحه نمایش QHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. Pixel 6 با صفحه نمایشی کوچک‌تر و با همان نرخ تازه‌سازی و به همراه باتری با ظرفیت کمتر روانه بازار خواهد شد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، پیکسل 6 پرو به یک پنل امولد ۶.۷ اینچی با لبه‌های خمیده مجهز شده است و مدل معمولی نیز دارای یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی مسطح است. این دو گوشی از فناوری باند فوق وسیع (UWB) نیز پشتیبانی خواهند کرد.

نسخه سبز رنگ پیکسل 6 نیز از راه خواهد رسید

مشخصات پیکسل 6 پرو

به لطف رندرهای مختلفی که از گوشی‌های سری پیکسل 6 منتشر شده است، از طراحی سه رنگ این گوشی و بخش دوربین مستطیلی شکل آن خبر داریم. البته شاید رنگ‌های نسخه نهایی مدل نارنجی به پر رنگی تصاویر منتشر شده نباشد. علاوه بر آن احتمالاً شاهد یک نسخه سبز رنگ در کنار رنگ‌های نقره‌ای و مشکی باشیم.

اگر همه چیز خوب پیش برود و کمبود تراشه گریبان گیر گوگل نشود، احتمالاً پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را در آبان ماه خواهیم دید. در غیر این صورت مراسم معرفی تا آذر به تعویق خواهد افتاد.

گفته می‌شود گوگل از ساعت هوشمند پیکسل واچ نیز در کنار پرچمداران جدید خود رونمایی کند. پیکسل واچ احتمالاً از تراشه ۵ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد. قرار است سامسونگ از این تراشه در گلکسی واچ اکتیو ۴ نیز استفاده کند.

بودجه بازاریابی سری پیکسل 6 در سطح سری گلکسی اس سامسونگ خواهد بود

مشخصات پیکسل 6 پرو

به نظر می‌رسد گوگل سرمایه‌گذاری زیادی برای سری پرچمدار خود خواهد کرد و می‌خواهد تمام تلاش خود را بکند تا بازاریابی گسترده گوشی‌های جدیدش سبب شود بخشی از سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های اندرویدی را به دست آورد. رویکرد جدید گوگل در تضاد با اهداف کم فروغ این شرکت در سال گذشته است و مشخصات پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو حاکی از این است که این گوشی‌ها در میان بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ جای خواهند داشت.

وینباخ همچنین اشاراتی نیز به پیکسل 5a کرد و گفت که احتمالاً در آبان ماه معرفی خواهد شد و قیمتی بالاتر از پیکسل 4a خواهد داشت.  پیکسل 5a یک ارتقاء جزئی در مقایسه با نسل قبل خود به حساب می‌آید و از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره مشخصات پیکسل 6 پرو چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*