لیدی گاگا

لیدی گاگا سکوت خود را شکست: مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌ام

لیدی گاگا ۳۵ ساله که جزو موفق‌ترین خواننده‌های آمریکایی محسوب می‌شود در مصاحبه اخیرش، از فروپاشی‌های روانی این بحران صحبت کرد.

از اکتبر سال ۲۰۱۷، جنبش Me Too در سراسر دنیا و شبکه‌های اجتماعی مختلف گسترش پیدا کرد. با توجه به ایجاد بستری مناسب برای صحبت درباره این مسئله مهم، بسیاری از افراد سرشناس و سلبریتی‌ها نیز به این جنبش پیوستند. اخیراً لیدی گاگا هم به جمع افشاکنندگان آزار و اذیت‌های جنسی پیوسته است و طی صحبت‌هایش با اپرا وینفری که در مجموعه کوتاه The Me You Can’t See انجام شد، با جزئیات بیشتری درباره این بحران حرف زد. این خواننده و بازیگر محبوب، در سن ۱۹ سالگی توسط یک تهیه‌کننده موسیقی مورد تعرض قرار گرفته و همین موضوع، باعث بارداری ناگهانی و فروپاشی روانی‌ او شده است.

لیدی گاگا

لیدی گاگا در این‌ رابطه می‌گوید:

من ۱۹ سال داشتم و تازه وارد صنعت موسیقی شده بودم. آن تهیه‌کننده و افراد دیگر، پای حرفه‌ام را به میان کشیدند و می‌خواستند تمام موسیقی‌هایم را بسوزانند. با این‌ حال چیز خاصی از آن دوران تاریک و وحشتناک یادم نمی‌آید؛ فقط احساس ترس می‌کردم و انگار یخ زده بودم. اما به هیچ‌‌عنوان اسمی از آن تهیه‌کننده نمی‌برم زیرا هرگز نمی‌خواهم دوباره با آن شخص روبه‌رو شوم.

او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم درباره این موضوع صحبت کرده بود. لیدی گاگا برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ طی مصاحبه‌ا‌ی با هاوارد استرن، از رازش پرده برداشت. حالا این هنرمند مشهور پس از گذشت هفت سال، مجدداً به مبحث آزار و اذیت جنسی پرداخته است و مشکلات روحی روانی ناشی از آن اتفاق را، ویران‌کننده می‌داند.

لیدی گاگا

لیدی گاگا حدود دو سال بعد از وقوع این اتفاق یعنی در سال ۲۰۰۸، اولین آلبوم استودیویی و رسمی‌اش را با نام شهرت (The Fame) منتشر کرد. آلبومی که موفقیت‌های بسیاری را کسب نمود و باعث ساخت و تولید آثار بعدی او شد. Lady Gaga پس از نخستین آلبوم‌اش، تا به امروز پنج آلبوم دیگر را راهی مارکت موسیقی کرده که همگی‌شان در صدر فهرست پروفروش‌ترین‌های آمریکا بوده‌اند.

او علاوه‌بر موسیقی، بازیگری را نیز تجربه کرد و در سال ۲۰۱۸ با ایفای نقش در فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود (A Star Is Born) نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را به‌دست آورد. پروژه‌های سینمایی لیدی گاگا قرار نیست متوقف شوند زیرا اون در جدیدترین فیلم ریدلی اسکات که House of Gucci نام دارد، با ستارگانی مانند آل پاچینو و آدام درایور هم‌بازی خواهد بود.

این خواننده و بازیگر ۳۵ ساله آمریکایی و بسیاری از افراد مشهور دیگر در سراسر جهان که جزو قربانیان آزار و اذیت‌های جنسی بوده‌اند، در طول این سال‌ها با پیشرفت در فعالیت‌های هنری‌شان، مانند لیدی گاگا به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند؛ اما شاید آسیب‌های روحی و روانی، تنها موضوعی باشد که تبعات‌اش ممکن است تا سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند.

نظر شما درباره صحبت‌های لیدی گاگا چیست؟ آیا با جنبش Me Too و افراد مشهوری که به جمع افشاکنندگان آزار و اذیت‌های جنسی می‌پیوندند موافقید یا خیر؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.