معرفی سیستم عامل هارمونی او اس 2.0

سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 هواوی برای گوشی‌های هوشمند به زودی معرفی خواهد شد

هواوی در نظر دارد هفته آینده نسخه نهایی سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 – HarmonyOS 2.0 را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کند. سیستم عامل هارمونی می‌خواهد جایگزین اندروید شود.

امروز هواوی در شبکه اجتماعی ویبو تائید کرد که قصد دارد سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 را در ۱۲ خرداد ماه معرفی کند. هارمونی او اس که در چین با نام هانگ منگ نیز شناخته می‌شود در حال حاضر برای تلویزیون‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء عرضه شده است. مراسم معرفی هفته آینده بیشتر بر نسخه مربوط به دستگاه‌هایی همچون گوشی و تبلت هارمونی او اس 2.0 تأکید دارد. سیستم عامل اختصاصی هواوی می‌خواهد به رقیبی برای سیستم عامل گوگل تبدیل شود.

در اوایل سال ۲۰۱۹ هواوی اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. اما اردیبهشت ماه سال ۹۸ دولت آمریکا هواوی و چند شرکت چینی دیگر تحریم کرد تا دیگر نتوانند با شرکای آمریکایی خود از جمله گوگل همکاری کنند. بنابراین هواوی مجبور شد که گوشی‌های خود را بدون سرویس های موبایلی گوگل عرضه کند که تاثیر فوق‌العاده بدی بر تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت و برنامه‌های آن‌ها برای تبدیل شدن به برند اول دنیا گذاشت.

معرفی سیستم عامل هارمونی او اس 2.0

در مرداد ماه همان سال، شاهد رونمایی از سیستم عامل هارمونی او اس ۱.۰ به عنوان جایگزینی برای اندروید در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی بودیم. سیستم عامل HarmonyOS همانند اندروید یک پروژه متن باز بر پایه لینوکس است. اوایل سال جاری میلادی، وبسایت Ars Technica اعلام کرد که نسخه بتا هارمونی او اس به اندروید ۱۰ شباهت دارد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی هارمونی او اس 2.0 تجربه کاربری مشابهی را برای کاربران نسخه جدید اندروید به ارمغان بیاورد.

مدیر دوره‌ای هواوی در کنفرانس بوم شناسی چین ۲۰۲۱ که اخیرا برگزار شده است، گفت: «هارمونی او اس که سیستم عامل اختصاصی هواوی است، به منظور کاهش وابستگی به اندروید و ارائه قابلیت‌ها و پشتیبانی بیشتر نسبت به پلتفرم های موبایلی فعلی طراحی شده است.»

وی همچنین اعلام کرد که هواوی قصد دارد سیستم عامل هارمونی را امسال روی ۲۰۰ میلیون دستگاه ساخت این برند و ۱۰۰ میلیون دستگاه تولید کنندگان دیگر نصب کند.

رویداد ۱۲ خرداد فقط مختص به رونمایی از سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 نخواهد بود و احتمالا شاهد معرفی دستگاه‌های دیگری همچون میت پد پرو ۲ و سری واچ ۳ نیز باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*