لپ تاپ میت بوک D 14 و D 15

هواوی از لپ تاپ میت بوک D 14 و D 15 با پردازنده AMD Ryzen 5000 رونمایی کرد

هواوی از نسخه جدید لپ تاپ میت بوک D 14 و D 15 با پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD و مشخصات مشابه با نسخه‌های اینتلی رونمایی کرد.

هواوی لپ تاپ‌های میت بوک D 14 و میت بوک D 15 خودش را با تراشه‌های سری AMD Ryzen 5 و Ryzen 7 رونمایی کرد. به جز تراشه‌ها، همه چیز اعم از اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری و طراحی ظاهری در این محصول نسبت به نسخه اینتلی آن‌ها بدون تغییر مانده است.

دو مدل D 14 و D 15 از پردازنده میان‌رده Ryzen 5 5500U یا پردازنده قدرتمندتر Ryzen 7 5700U بهره می‌برند، در حالی که در هر صورت پردازشگر گرافیکی داخلی Radeon Vega را ارائه می‌کنند. پردازنده رایزن ۵ از ۶ هسته و سرعت کلاک ۴.۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد. اما در آن سو رایزن ۷ به ۸ هسته با سرعت کلاک ۴.۴ گیگاهرتزی مجهز است.

هواوی این دو لپ تاپ را به یک باتری ۵۶ وات ساعتی با توان شارژ ۶۵ وات مجهز کرده است. این درحالیست که مدل D 14 از یک نمایشگر ۱۴ اینچی و مدل D 15 از یک نمایشگر ۱۵ اینچی استفاده می‌کنند. درگاه‌هایی که روی این دو لپ تاپ جدید هواوی تعبیه شده شامل یک درگاه USB-C برای شارژ، درگاه micro HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و دو درگاه USB-A (یکی نسخه ۲.۰ و دیگری نسخه ۳.۲) می‌شود.

وب‌کم این دو لپ تاپ نیز داخل یک دکمه مستقل روی صفحه کلید تعبیه شده که وقتی برای مکالمات ویدیویی به آن نیاز داشته باشید، به صورت پاپ آپ به بیرون خواهد آمد. ظرفیت رم نسخه AMD میت بوک دی ۱۴ و دی ۱۵ نیز ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن‌ها ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD است. ضمناً سازنده این محصولات را در دو نسخه نقره‌ای یا خاکستری تیره وارد بازار خواهد کرد.

قیمت نسخه AMD میت بوک D 14 و D 15

پردازندهمیت بوک دی ۱۴ ۲۰۲۱میت بوک دی ۱۵ ۲۰۲۱
پردازنده AMD Ryzen 5 5500U۷۲۰ دلار۷۳۵ دلار
پردازنده AMD Ryzen 7 5700U۸۰۰ دلار۸۱۵ دلار