امکان تعیین سطح دسترسی اپلیکیشن ها توسط کاربر در اندروید M

یکی از مشکلات همیشگی سیستم عامل اندروید ، عدم امکان تعیین سطح دسترسی اپلیکشن های مختلف توسط کاربر می باشد که همواره باعث بروز مشکالات امنیتی در این سیستم عامل محبوب گردیده است.دیروز در خبر ها داشتیم که به احتمال زیاد ، گوگل از نسخه جدید این سیستم عامل با نام Android M ( اندروید M ) در کنفرانس I/O رونمایی خواهد کرد.گفته شده که گوگل در نسخه جدید سیستم عامل اندروید ، امکان تعیین سطح دسترسی اپلیکیشن ها به قسمت های مختلف گوشی توسط کاربر را فراهم کرده است.

android-m-2

البته هنوز دقیقا مشخص نیست که این امکان دقیقا به چه شکل پیاده سازی شده است اما پیش بینی می شود همانند سیستم عامل iOS در هنگام نصب اپلیکیشن های مختلف سطح دسترسی برنامه ها به بخش های مختلف توسط کاربر تعیین گردد.

اندروید ام احتمالاً در نشست Google I/O که در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد و این چیزی است که در لابلای برنامه‌های گوگل دیده می‌شود.تصویر زیر به بروزرسانی اندروید فور ورک اشاره می‌کند اما به نوشته‌های زیر آن دقت کنید:

android-m-1

بله، صراحتاً با نامی جدید یعنی Android M مواجه هستیم. نامی که در توضیح آن، آوردن توانمندی اندروید به تمام محیط‌های کاری ذکر شده است.جزئیات خاصی در مورد اندروید ام افشا یا منتشر نشده و فعلا تنها چیزی که از ویژگی های جدید این نسخه میدانیم همین خبر امکان تعیین سطح دسترسی اپلیکیشن ها توسط کاربر است.به هر حال دیگر چیزی تا زمان برگزاری کنفرانس I/O گوگل که ۲۸ همین ماه میلادی ( ۷ خرداد ) خواهد بود باقی نمانده و در آن روز همه چیز مشخص میگردد.

منبع : phandroid

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خبر جالبی بود امیدوارم صحت هم داشته باشه و گوگل زودتر این بروزرسانی رو انجام بده چون خیلی موضوع مهمی هست در زمینه امنیت و اطلاعات گوشی های اندرویدی.الان هر برنامه ای نصب می کنی با ربط و بی ربط می خواهد به همه قسمت های گوشی دسترسی داشته باشه.! البته معلوم نیست این موضوع در مورد برنامه های تولید شده خود گوگل هم هست یا نه.