شارژر 200 وات شیائومی

شارژر 200 وات شیائومی گوشی شما را در تنها چند دقیقه شارژ می‌کند

شیائومی ویدیویی از فناوری هایپرشارژ – HyperCharge خود در توییتر منتشر کرده است. بر اساس این ویدیو شارژر 200 وات شیائومی می‌تواند گوشی را در تنها چند دقیقه شارژ کند.

شیائومی به تازگی راه حل جدیدی را برای مشکل مصرف باتری بالای گوشی‌های هوشمند ارائه داده است. با شارژر جدید 200 وات شیائومی می‌توانید گوشی خود را در تنها چند دقیقه شارژ کنید. همین چند وقت پیش بود که این شرکت چینی توانست از بند تحریم‌های آمریکا رهایی پیدا کند و حالا گامی جدید در عرصه شارژ سریع برداشته است.

شیائومی نام  HyperCharge را برای این فناوری جدید برگزیده است و اعلام کرده که در دو نسخه سیمی و بی سیم عرضه خواهد شد. بر اساس ادعای این شرکت چینی،‌ نسخه سیمی می‌تواند در هنگام شارژ یک گوشی با ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری به توان 200 وات برسد و این میزان برای نسخه بی سیم برابر با ۱۲۰ وات است.

شارژر 200 وات شیائومی

برای روشن شدن بهتر موضوع باید بگوییم که آيفون ۱۲ پرو مکس تنها از شارژ بی سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و  آن هم فقط با شارژرهای مگ سیف اپل ممکن است.

خب پس این شارژر تا چه حد سریع است؟ برای پاسخ به این سؤال، شیائومی یک ویدیو در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به اشتراک گذاشته است که در آن یک گوشی می ۱۱ ( با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری) به هایپرشارژ وصل شده است. در نیمه اول ویدیو گوشی با نسخه سیمی و در نیمه دوم با نسخه بی سیم شارژ می‌شود.

با استفاده از نسخه سیمی در تنها ۸ دقیقه گوشی کامل شارژ می‌شود. نسخه بی سیم این کار را در ۱۵ دقیقه انجام می‌دهد. غیر ممکن است؟ خودتان تایمر را چک کنید.

شارژر 200 وات شیائومی می‌تواند در تنها سه دقیقه، نیمی از ظرفیت می ۱۱ را پر کند و در تنها ۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه آن را به ۱۰۰ درصد برساند. در نسخه بی سیم کاربر باید ۱۵ دقیقه صبر کند تا گوشی به طور کامل شارژ شود.

البته برای اینکه سوء برداشتی رخ ندهد باید بگوییم که هایپرشارژ شیائومی هنوز آماده عرضه در بازار گوشی‌های هوشمند نیست و هیچ کدام از دستگاه‌های موجود نیز هنوز از چنین توان بالایی پشتیبانی نمی‌کنند.

نرخ 200 وات برای شارژر گوشی دیوانه وار است و طبیعتاً نگرانی‌هایی را هم بابت گرمای بیش از حد گوشی و فرسایش سریع عمر باتری در پی دارد. امیدواریم که اطلاعات بیشتری درباره فناوری پشت هایپرشارژ شیائومی منتشر شود؛ اما، گمان می‌کنیم که اگر دستگاهی بخواهد از چنین سرعتی پشتیبانی کند، باید دو باتری جداگانه را در خود جای داده باشد.