پردازنده های نسل یازدهم اینتل

اعضای جدید سری U پردازنده های نسل یازدهم اینتل معرفی شدند

رویداد کامپیوتکس امسال شاهد رونمایی از اعضای جدید سری U پردازنده های نسل یازدهم اینتل بود. این پردازنده‌ها بیشتر مناسب اولترابوک ها و لپ‌تاپ‌های سبک هستند.

اولترابوک ها سرانجام می‌توانند به کمک اعضای جدید سری U پردازنده های نسل یازدهم اینتل از مرز کلاک ۵ گیگاهرتز عبور کنند. اینتل امشب در رویداد مجازی کامپیوتکس از پردازنده Core i7-1195G7 رونمایی کرد که می‌تواند در حالت تک هسته‌ای و با استفاده از توربو بوست مکس ۳ اینتل به سرعت کلاک ۵ گیگاهرتز برسد.

این شرکت همچنین از پردازنده  Core i5-1155G7 نیز رونمایی کرد که در مقایسه با نسل قبل بهبودهایی را در زمینه سرعت به خود دیده است. معمولاً ما انتظار اخبار هیجان انگیزتری را از طرف اینتل داریم، اما رویداد مجازی کامپیوتکس امسال رنگ و بوی سال‌های گذشته را ندارد.

پردازنده های نسل یازدهم اینتل

 

پردازنده Core i7-1195G7، به جز توانایی رسیدن به سرعت کلاک ۵ گیگاهرتز ویژگی جدیدی را با خود عرضه نکرده است و همانند مدل 1185G7 دارای ۴ هسته و ۸ ترد است و از ۹۶ واحد رایانش گرافیکی Intel Xe بهره می‌برد. به طور کلی می‌توان اعضای جدید پردازنده های اینتل را یک ارتقا کوچک برای رایانه‌هایی که پاییز از راه می‌رسند، دانست.  اینتل در شهریور ماه سال گذشته به طور رسمی از سری U پردازنده های نسل یازدهم اینتل رونمایی کرد و حالا این سخت‌افزارهای جدید می‌تواند به اینتل در رقابت با تراشه‌های سری 5000 AMD برای اولترابوک ها کمک کنند.

اینتل همچنین اولین ماژول 5G نوع M.2 خود را نیز معرفی کرد. این ماژول با همکاری مدیاتک ساخته شده است و «Intel 5G Solution 5000» نام دارد. این ماژول از باندهای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و از آن در لپ‌تاپ‌های ایسر، ایسوس، اچ پی و سایر تولید کنندگان استفاده خواهد شد.

اینتل همچنین ادعا می‌کند که ۳۰ طراحی مختلف را برای سال ۲۰۲۲ تدارک دیده است. اما،شبکه 5G در آمریکا و بخش زیادی از کشورهای دنیا با سرعت پایینی در حال رشد است و به احتمال زیاد تا سال آینده، داشتن یک رایانه با پشتیبانی داخلی از 5G به یکی از خواسته های مهم کاربران عادی تبدیل نخواهد شد. البته بدون شک شرایط برای کاربران حرفه‌ای متفاوت است.

پردازنده های نسل یازدهم اینتل / مینی کامپیوتر اینتل

اینتل در این مراسم اشاره کوتاهی نیز به مدل جدید مینی کامپیوتر نسل یازدهمی NUC خود کرد که گفته می‌شود اولین مینی کامپیوتر NUC با توانایی پشتیبانی از یک کارت گرافیک سایز معمولی خواهد بود. این ویژگی سبب شده است که این مدل حتی از NUC 9 Extreme نیز بزرگتر باشد. مینی کامپیوتر NUC 11 Extreme از پردازنده های سری H نسل یازدهم اینتل استفاده می‌کند، بنابراین انتظار داریم که شاهد پشتیبانی از استاندارد PCI Express 4.0 و وای فای 6E در آن باشیم. البته اینتل تنها به صورت مختصر به این مینی کامپیوتر اشاره کرد و به همین دلیل هیچ جزئیاتی پیرامون قیمت و زمان عرضه آن منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*