هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

هواوی واچ 3 معرفی شد؛ هارمونی او اس و یک تاج دیجیتالی

ساعت‌های هوشمند هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو رسماً معرفی شدند. سری Huawei Watch 3 به سیستم عامل هارمونی او اس هواوی و عمر باتری طولانی مجهز است.

از آخرین باری که هواوی یک ساعت هوشمند پرچمدار را معرفی کرد، چهار سال می‌گذرد. ساعت‌های هوشمند سری GT با محدودیت‌هایشان را به یاد دارید؟ هواوی اکنون به دومین سازنده بزرگ ساعت‌های هوشمند در جهان تبدیل شده و می‌خواهد رقابت با اپل و ساعت‌های هوشمندش را داغ‌تر کند. به همین خاطر است که از نخستین ساعت‌های هوشمند خود با سیستم عامل هارمونی او اس رونمایی کرده است. به پرچمدار جدید گجت‌های پوشیدنی هواوی، ساعت هوشمند هواوی واچ 3 سلام کنید.

هواوی واچ 3 – Huawei Watch 3

طراحی

چهار سال زمان زیادی است و نباید از تغییرات گسترده Huawei Watch 3 نسبت به نسل گذشته آن متعجب شویم. اکنون حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر و دو دکمه در کنار صفحه حذف شده‌اند. واچ 3 با یک تاج دیجیتالی و یک شیشه 2.5D روی قاب جلویی خودش به دنیای مدرن پا گذاشته است.

هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

بدنه این ساعت هوشمند از جنس فولاد ضد زنگ است و مدل پرو آن نیز در نسخه‌هایی با جنس‌های مختلف بدنه از جمله سرامیک، تیتانیوم و شیشه یاقوت کبود عرضه می شود. اما تاج دیجیتالی یکی از بزرگ‌ترین عناصر تغییر کرده در این ساعت هوشمند است که بازخورد هپتیک را برای ناوبری درک‌پذیرتر ارائه می‌کند.

یک دکمه نیز در زیر تاج چرخشی این اسمارت واچ قرار گرفته است تا ظاهر منحصر به فردی را به هواوی واچ 3 ببخشد. ناگفته نماند بند این ساعت از طریق مکانیزم سنتی لولای دو شاخه به بدنه آن وصل می‌شود.

نمایشگر

یک نمایشگر با ابعاد 1.43 اینچی و رزولوشن 466 در 466 پیکسل (تراکم پیکسلی 326ppi) روی قاب جلویی این ساعت هوشمند نقش بسته است. این صفحه نمایش می‌تواند اوج روشنایی 1000 نیت را فراهم کند تا با استفاده از ساعت زیر نور آفتاب هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

این نمایشگر نرخ با نرخ رفرش 60 هرتزی اجازه تجربه کاربری و ناوبری روان در سطح سیستم را فراهم می‌کند. معمولاً هواوی برای ذخیره هر چه بیشتر انرژی و افزایش شارژدهی، از نرخ رفرش کمی در نمایشگر گجت‌های پوشیدنی خود استفاده می‌کرد؛ ولی حالا با واچ 3 نشان داد که به طور کلی تغییر رویه داده است. اکنون نرخ رفرش نمایشگر واچ 3 هم رده با دیگر ساعت‌های هوشمند پرچمدار بازار است.

سخت افزار

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 از چیپست Hi6262 با پشتیبانی از اتصال موبایل LTE و سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی قدرت می‌گیرد. به این‌ها باید 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی را هم اضافه کنیم که در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. واچ 3 از eSIM، اتصال LTE، اتصال بی‌سیم Wi-Fi و همچنین GPS نیز پشتیبانی می‌کند. واچ 3 حسگرهای مختلفی از جمله حسگر ضربان قلب، اندازه‌گیر سطح اکسیژن خون و برای نخستین بار در یک گجت پوشیدنی هواوی، یک حسگر دماسنج بدن را نیز ارائه می‌کند.

نرم افزار و امکانات

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 نخستین گجت پوشیدنی جهان است که به سیستم عامل Harmony OS (پلتفرم توسعه پیدا کردن توسط خود هواوی) مجهز می‌شود. مهم‌ترین بخش این سیستم عامل یک فروشگاه اپلیکیشن داخلی به نام App Gallery است که اکنون از طریق خود ساعت جدید هواوی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این یعنی شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به انتقال از طریق یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند، تنها توسط ساعت هوشمند دور مچ خود دانلود و نصب کنید.

هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این ساعت می‌توان به توانایی تبدیل شدن به یک ریموت کنترل برای دوربین گوشی اشاره کرد. حسگرهای مختلفی نیز در این دیوایس تعبیه شده که می‌توانند در اختیار شما قرار بگیرند. شما از طریق این حسگرها می‌توانید دمای بدنتان را اندازه‌گیری کنید، ضربان قلب بگیرید، از سطح اکسیژن خون خود مطلع شوید و اطلاعات جالبی از خواب شبانه خود کسب کنید.

عمر باتری

ساعت‌های هوشمند هواوی به عمر باتری بالای خود مشهور هستند. این قضیه در مورد واچ 3 هم صدق می‌کند. این ساعت هوشمند از سیم کارت الکترونیکی (eSIM) پشتیبانی می‌کند و یک نمایشگر با نرخ رفرش بالای 60 هرتزی نیز روی آن تعبیه شده است که هر دو مصرف بالایی از باتری دارند؛ ولی واچ 3 می‌تواند در حالت 4G تا 3 روز و در یک حالت ویژه که سازنده نام آن را «حالت عمر باتری فوق بلند» گذاشته تا 14 روز دوام بیاورد.

در آن سو نسخه پرو این ساعت هوشمند از یک باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کند که توانایی شارژدهی آن در حالت 4G را به 5 روز و در حالت عمر باتری فوق بلند را به 21 روز افزایش می دهد.

قیمت و زمان عرضه هواوی واچ 3

به زودی قیمت و تاریخ عرضه این اسمارت واچ چینی مشخص می‌شود. آنچه که در حال حاضر مشخص است، عرضه در سبک‌های مختلف اکتیو (با بند سیلیکونی)، کلاسیک (با بند چرمی) و الایت (با بند فلزی) است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*