مشخصات گلکسی A22 5G

مشخصات گلکسی A22 5G سامسونگ منتشر شد

مشخصات گوشی گلکسی A22 5G سامسونگ – Galaxy A22 5G منتشر شده است. سامسونگ در این گوشی از صفحه نمایش IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز استفاده خواهد کرد.

سامسونگ به زودی از اعضای جدید سری A رونمایی خواهد کرد و حالا مشخصات گلکسی A22 5G منتشر شده است. گوشی جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و پنل مورد استفاده در این گوشی از نوع IPS LCD خواهد بود. البته هنوز اندازه این پنل مشخص نیست. پیش از این شایعات به اندازه ۶.۴ اینچی این نمایشگر اشاره داشتند، اما شایعات جدید اندازه آن را ۶.۶ اینچ می‌دانند. البته ممکن است شایعات مربوط به نسخه 4G و 5G با هم اشتباه شده باشند. البته تفاوت این دو نسخه فقط به نمایشگر خلاصه نمی‌شود.

مشخصات گلکسی A22 5G

نکته جالب‌تر این است که شایعات منتشر شده به رزولوشن +1080p این نمایشگر اشاره دارند و گوگل پلی کنسول نیز آن را تائید می‌کند. این موضوع به این دلیل عجیب است که گلکسی A32 5G تنها از صفحه نمایش +720p با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. گلکسی A22 5G حتی قیمت کمتری نیز خواهد داشت. گفته می‌شود نسخه 5G گلکسی ای 22 حدود ۲۳۰ یورو قیمت خواهد داشت که بسیار کمتر از برچسب قیمتی ۲۸۰ یورویی نسخه 5G گلکسی ای 32 است.

توان پردازشی Galaxy A22 5G توسط تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ تأمین خواهد شد. این تراشه بر اساس فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است و از دو هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. در مقام مقایسه باید گفت که گلکسی ای 32 از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ بهره می‌برد و دو هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲ گیگاهرتز را در خود جای داده است.

مشخصات گلکسی A22 5G

علاوه بر این، در گلکسی A22 5G شاهد به کارگیری ۴ یا ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهیم بود (احتمالاً این گوشی از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی خواهد کرد).

گفته می‌شود که گلکسی A22 5G به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی قرار خواهد داشت. چیپست مورد استفاده در این دستگاه به فیلم‌برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود است اما برخی اطلاعات تائید نشده به فیلم‌برداری 4K اشاره دارند (گلکسی A32 5G نیز توانایی فیلم‌برداری 4K را دارد، اما دایمنسیتی ۷۲۰ به صورت رسمی از آن پشتیبانی می‌کند).

همانطور که اشاره کردیم، نسخه LTE این گوشی نیز با عنوان گلکسی A22 4G معرفی خواهد شد و از تراشه هلیو G80 استفاده خواهد کرد. هر دو مدل به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۵ وات مجهز خواهند شد.

مشخصات گلکسی A22 5G

فارغ از اتصال 4G/5G، از دیگر مشخصات گلکسی A22 می‌توان به وای فای ۵، بلوتوث ۵، NFC (به همراه سامسونگ پی)، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون (با دالبی اتموس) اشاره کرد. رندرهای منتشر شده نیز به حسگر اثر انگشت در بدنه کناری گوشی اشاره دارند. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی‌ها با توجه به قیمتشان امکانات خوبی را ارائه می‌دهند. هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A22 4G و A22 5G تا اواسط ماه آینده در رنگ‌های سیاه، سفید، ارغوانی و سبز معرفی خواهند شد.