خودرو اوروس سنات

تولید خودرو اوروس سنات به عنوان جایگزین رولزرویس در روسیه آغاز شد

تولید خودرو اوروس سنات به تازگی در روسیه آغاز شده است. این اتومبیل با الگوبرداری از رولزرویس در دو نسخه سدان و لیموزین به تولید خواهد رسید.

روسیه در سال ۲۰۱۹ و به دنبال فراگیری ویروس کرونا اتومبیل اوروس سنات را در دو نسخه لیموزین و سدان در نمایشگاه بین‌المللی خودروی روسیه معرفی کرد. در ابتدا قرار شد تا این خودرو در سال ۲۰۲۰ به تولید و عرضه برسد، اما به دلیل شرایط ناشی از فراگیری کرونا تولید این خودرو به تأخیر افتاد و امسال آغاز شد.

این اتومبیل توسط کمپانی اوروس موتورز ساخته شده است. شرکت نوپای اوروس موتورز زیرمجموعه مؤسسه موتورهای خودرویی و مرکز تحقیقات روسیه (NAMI) محسوب می‌شود. بر اساس شنیده‌ها موثرترین شخص در شکل‌گیری این کمپانی ولادیمیر پوتین بوده است و نکته جالب توجه این که نسخه لیموزین اوروس سنات به منظور جابه‌جایی رئیس جمهور روسیه طراحی شده است.

میزان تولید و قیمت خودرو اوروس سنات

خودرو اوروس سنات

 

بر اساس اظهارات دنیس مانتورو، وزیر صنعت روسیه، قرار است در امسال ۲۰۰ الی ۳۰۰ دستگاه اوروس سنات با قیمت حدود ۲۴۵ هزار دلار (۱۸ میلیون روبل) به تولید و عرضه برسد. لازم به ذکر است که اوروس سنات در دو نسخه به تولید می‌رسد که عبارتند از L700 و S600. نسخه S600 سدان بوده و برای تمام مردم قابل خریداری است و نسخه L700 لیموزین بوده و تنها به منظور استفاده مقامات دولتی مورد به فروش خواهد رسید.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی Aurus Senat

خودرو اوروس سنات

برای اوروس سنات یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 تویین توربو در نظر گرفته شده که با مشارکت پورشه طراحی شده است. این پیشرانه قادر است تا قدرت ۵۹۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۸۸۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. مسئولیت انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک است. کمپانی اوروس قصد دارد تا در آینده نه چندان دور یک موتور پرقدرت‌تر V12 را روی این اتومبیل قرار دهد.

طراحی داخلی و خارجی اوروس سنات شباهت زیادی به خودرو رولزرویس دارد؛ اما کمپانی اوروس سنات یک کمپانی نوپا است و برای رسیدن به رولزرویس راه زیادی را در پیش دارد. برای این اتومبیل امکانات زیادی تعبیه شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به یک یخچال کوچک، میزهای برگرفته از هواپیماهای مسافربری و تزئینات چوبی و جرمی و ردیف عقب با دو صندلی خم‌شونده اشاره کرد. روی داشبورد عمودی این اتومبیل یک نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر دیجیتال دیگر تعبیه شده است.

در انتها لازم است بگوییم که قرار بود دو سال پیش این شرکت روسی وارد بازار ایران شود؛ اما این اتفاق بنا بر دلایلی به انجام نرسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*