خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش

خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش در 20 خرداد رخ می‌دهد

خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش روز پنجشنبه 20 خرداد 1400 رخ خواهد داد. در ادامه با جزئیات رصد نخستین خورشید گرفتگی سال جاری آشنا می‌شویم.

اولین خورشید گرفتگی سال جاری در صبح روز 10 ژوئن برابر با پنجشنبه 20 خرداد 1400 رخ خواهد داد. ناسا اعلام کرد علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند این خورشید گرفتگی که به عنوان کسوف حلقه آتش شناخته می‌شود را در مناطقی از کانادا، گرینلند و شمال روسیه به خوبی مشاهده کنند. البته این خورشیدگرفتگی جزئی در مناطق دیگری از نیمکره شمالی زمین نظیر شرق آمریکا، شمال آلاسکا، بخش‌های مختلف کانادا، قسمت‌هایی از کارائیب، اروپا، آسیا و شمال آفریقا نیز قابل مشاهده است.

جزئیات خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش 20 خرداد

خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش

خورشید گرفتگی هنگامی اتفاق می‌افتد که کره ما در بین زمین و خورشید قرار بگیرد و از رسیدن نور خورشید به زمین جلوگیری کند. در زمانی که خورشید گرفتگی حلقوی رخ می‌دهد، کره ماه به اندازه‌ای از زمین فاصله دارد که توانایی پوشاندن کامل خورشید را نخواهد داشت و به همین دلیل یک حلقه از نور خورشید در اطراف کره ماه دیده می‌شود.

خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش

خورشید گرفتگی حلقه آتش روز پنجشنبه 20 خرداد 1400 حدود 100 دقیقه به طول خواهد انجامید و با طلوع آفتاب در اونتاریو کانادا شروع خواهد شد و اوج آن در ساعت 6:41 صبح به وقت زمانی شرقی و در ساعت 15:11 دقیقه به وقت تهران در گریلند شمالی خواهد بود. همچنین این پدیده نجومی در شمال شرقی سیبری به پایان خواهد رسید.

مرحله حلقه آتش این خورشید گرفتگی یعنی هنگامی که حدود 89 درصد از خورشید توسط ماه پوشانده می‌شود 3 دقیقه و 51 ثانیه به طول خواهد انجامید. البته این خورشید گرفتگی کامل نخواهد بود و به همین دلیل نباید با چشمان غیر مسلح به آن نگاه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*