جدیدترین گزارش اطلاعاتی آمریکا در مورد یوفوها به نتیجه‌ای نرسید

جدیدترین گزارش اطلاعاتی آمریکا در مورد یوفوها به نتیجه‌ای نرسید

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تازه‌ترین گزارش اطلاعاتی یوفوها که توسط دولت ایالات متحده تهیه شده، به نتایجی عجیب و غیر قابل استناد در مورد وجود فرازمینی‌ها رسیده است.

تازه‌ترین گزارش اطلاعاتی یوفوها بی‌نتیجه ماند؛ روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در مقاله‌ای اعلام کرده که جدیدترین گزارش تهیه شده توسط ارتش ایالات متحده و همچنین نهادهای امنیتی این کشور در رابطه با منشا پدیده‌های ناشناخته ارتباط داده شده به آدم فضایی‌ها، بی‌نتیجه مانده است.

این گزارش محرمانه فعلا برای عموم مردم قابل دسترسی نبوده، اما نیویورک تایمز و سایر رسانه‌هایی که به آن‌ها در مورد محتویات گزارش خبر داده شده، اعلام کرده‌اند که در نهایت نتیجه‌گیری قطعی در مورد وجود یا عدم وجود فرازمینی‌ها در گزارش اعلام نشده است.

شاید تاکنون شنیده باشید که ویدیوهایی ثبت شده توسط خلبان‌های ارتش آمریکا، منتشر شده‌اند که اشیا پرنده ناشناس یا همان یوفو را در آسمان نشان می‌دهند. این ویدیوها که توسط دوربین‌های جت‌های جنگی آمریکایی ضبط شده‌اند، چند سال پیش به بیرون درز کردند و پس از مدتی، وزارت دفاع آمریکا صحت آن‌ها را تایید کرد. به علاوه، پیش از انتشار تازه‌ترین گزارش اطلاعاتی یوفوها تایید شده بود که پنتاگون مدتی پیش بودجه‌ای 22 میلیون دلاری را صرف تحقیق در مورد این پدیده عجیب و غریب کرده است.

با این تفاصیل، ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش محرمانه اخیر اعلام کرده‌اند که هیچ مدرکی در مورد ارتباط این مشاهدات با تمدن‌های فرازمینی و موجودات فضایی کشف نشده است.

گزارش اطلاعاتی یوفوها

با وجود این نتیجه‌گیری عجیب و غریب، گفته شده که نمی‌توان وجود فرازمینی‌ها را هم از این طریق رد کرد. طبق اطلاعات موجود، در این گزارش به تعداد زیادی موارد برخورد با اشیا پرنده ناشناس اشاره شده و با در نظر گرفتن این مسئله که برخی از مشاهدات توسط خلبان‌های آموزش دیده ارتش انجام شده‌اند، نمی‌توان گفت که به صورت قطعی هیچ دخالتی از سوی موجودات فضایی در بروز پدیده‌ها وجود نداشته است.

طبق مقاله نیویورک تایمز، در این گزارش اطلاعاتی یوفوها به صحبت‌های مقامات ارشد اطلاعاتی که نامی از آن‌ها موجود نیست، اشاره شده است؛ به گفته این مقامات، در بیست سال گذشته تعداد 120 مورد برخورد با اشیا پرنده ناشناس ثبت شده که اکثر آن‌ها هیچ ارتباطی با فناوری‌های سری ارتش و یا نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده ندارند. به علاوه این موارد هیچ ارتباطی به بالون‌های تحقیقاتی که به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای توجیه وجود یوفوها استفاده می‌شوند هم موجود نیست.

جدیدترین گزارش اطلاعاتی آمریکا در مورد یوفوها به نتیجه‌ای نرسید

این در حالی بوده که چنین نتیجه‌گیری نمی‌تواند ماهیت دقیق آنچه خلبان‌های ارتش دیده‌اند را توجیه کند؛ به گفته این خلبان‌ها، اشیا ناشناسی که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کردند در آسمان پدیدار شده و با انجام مانورهایی عجیب، به شکلی ناگهانی ناپدید شدند.

نگرانی‌های دفاعی

از مدت‌ها پیش نظریه پردازان صحبت‌های عجیبی را در مورد وجود فرازمینی‌ها مطرح کرده‌اند و هرکدام از موارد رویت یوفو یا اتفاقات عجیب و غریب دیگر توسط این افراد به موجودات فضایی ارتباط داده شده‌اند. با این حال آمار و ارقام مواردی که تا به امروز توسط وزارت دفاع آمریکا، رسما به عنوان پدیده‌های هوایی ناشناخته دسته‌بندی شده‌اند، نشان می‌دهد که این موضوع کاملا جدی بوده و برخلاف آنچه از نظریه پردازان تئوری‌های توطئه می‌شنویم، مقامات آمریکایی در این رابطه و تهدیدهای امنیتی یوفوها نگران هستند.

در گزارش اطلاعاتی یوفوها به این احتمال اشاره شده که کشورهای دشمن آمریکا مانند چین و روسیه با استفاده از فناوری‌های ناشناخته قصد جاسوسی در مورد ایالات متحده را دارند و شاید از طریق چنین وسایل پرنده‌ای اقدامات خود را انجام می‌دهند. سخنگوی پنتاگون در جمعه گذشته گفت که ایالات متحده ورود هر شی غیر تایید شده‌ای به حریم هوایی خود را بسیار جدی می‌گیرد؛ به گفته این سخنگو، پدیده‌های هوایی ناشناس می‌توانند خطری جدی برای امنیت و سلامت ملی داشته باشند.

ماجرای گزارش مورد نظر به امضای حکم اجرایی کمک‌های همه‌گیری کرونا در دسامبر سال گذشته توسط دونالد ترامپ مربوط می‌شود. در آن ماه، هم‌زمان با این فرمان اجرایی درخواست یکی از سناتورهای آمریکا برای تهیه گزارشی جامعه توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده توسط رئیس جمهور وقت امضا شد و به این نهادها فرصت داده شد که تا اواخر ژوئن امسال گزارش خود را برای ارائه به کنگره تهیه کنند.

اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه

جدیدترین گزارش اطلاعاتی آمریکا در مورد یوفوها به نتیجه‌ای نرسید

رئیس امنیت ملی آمریکا باید این گزارش را در 27 ژوئن به کنگره بدهد. البته با اینکه اصل گزارش اطلاعاتی یوفوها در دسترس عموم قرار می‌گیرد، گفته شده که پیوست‌ها و اطلاعات جانبی محرمانه‌ای ضمیمه گزارش می‌شوند که در حالت طبقه‌بندی شده باقی خواهند ماند. روزنامه واشینگتن پست هم اعلام کرده که در این سند هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد ماهیت اصلی اشیا ناشناخته مشاهده شده در طول بیست سال گذشته یافت نخواهد شد.

بیشتر هیجان علاقه‌مندان به موضوع فرازمینی‌ها و گزارش رسمی دولت آمریکا به سال گذشته مربوط می‌شود؛ در آن زمان وزارت دفاع رسما ویدیوهای موجود از برخورد خلبان‌های ارتش این کشور با یوفوها را تایید کرد. پس از این اتفاقات مقامات رسمی که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند در این رابطه صحبت کردند و اشخاصی مانند رئیس جمهور سابق، باراک اوباما هم اعلام کردند که دولت ایالات متحده ماهیت اشیا مورد نظر را نمی‌شناسد. همچنین، شبکه سی بی اس (CBS) در برنامه‌ای یک ساعته با خلبان‌هایی که یوفو موجود در ویدیو را مستقیما دیده بودند، مصاحبه کرد.

انتشار گزارش اطلاعاتی یوفوها

تقریبا می‌توان گفت که تا پیش از این، تایید رسمی مشاهده یوفوها در آسمان و ناشناخته بودن ماهیت این اشیا توسط چندین مقام رسمی سابقه نداشته است. جان رتکلیف (John Ratcliffe)، رئیس امنیت ملی آمریکا در هشت ماه آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ، پیش از این گفته بود که مشاهدات بسیار بیشتری از آنچه تاکنون علنی شده، وجود دارند و عموم مردم تنها بخشی از ماجرا را می‌دانند.

رتکلیف در رابطه با گزارش اطلاعاتی یوفوها که به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، اظهار کرده که تعدادی از موارد برخورد با پدیده‌های هوایی ناشناخته به هیچ وجه قابل توجیه نیستند. یکی دیگر از مقامات رسمی مرتبط با این موضوع، لوییس الیزاندو (Luis Elizondo) بوده که در تحقیقات یوفو پنتاگون شرکت داشت. الیزاندو از مدتی پیش درخواست کرده بود که وزارت دفاع اطلاعات خود در این رابطه را آشکار کند و به مردم بگوید که برخی از اشیا پرنده ناشناس دیده شده، از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که برای بشریت مبهم و عجیب و غریب هستند.

الیزاندو در توییتی در روز جمعه اعلام کرده که در صورت صحت ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز، یوفوهای دیده شده توسط خلبان‌های ارتش فوق‌العاده پیشرفته‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنیم و نه تنها مردم عادی بلکه مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی هم تاکنون چیزی شبیه این فناوری‌ها را ندیده‌اند. الیزاندو می‌گوید که زمان انتشار گزارش اطلاعاتی یوفوها و ویدیوها و تصاویری که او و همکارانش در پنتاگون دیده‌اند، فرا رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. “یوفوهای دیده‌شده توسط خلبان‌های ارتش فوق‌العاده پیشرفته‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنیم”
    پس چی خیال کردید با کي طرفید؟
    راستی یک سؤال: آنها چرا به امریقا گیر داده‌اند؟