آیپد او اس 15

آیپد او اس 15 با هوم اسکرین جدید و مالتی‌تسکینگ پیشرفته برای آیپدها معرفی شد

آیپد او اس 15 برای تبلت‌های آیپد اپل رونمای شد. بیشترین تمرکز آپدیت iPadOS 15 روی امکانات مالتی‌تسکینگ و اضافه شدن ویجت‌ها بوده است.

چند هفته بعد از معرفی قدرتمندترین آیپد پرو تاریخ، اپل شب گذشته سرانجام از نسخه جدید سیستم عامل iPadOS خود با تمرکز روی کاربردی‌تر کردن تبلت‌های سری آیپد رونمایی کرد. حداقل اگر از آن دسته کاربرانی هستید که خیلی با حالت Split Screen (نصف شدن صفحه به دو نیمه) سر و کار دارید، این به‌روزرسانی مناسب شما است. به جز این، تغییرات بزرگی در آیپد او اس 15 رخ نداده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، صفحه هوم آیپد سفارشی‌پذیرتر شده و اجازه می‌دهد کاربر با انعطاف بیشتری ویجت‌ها را در سراسر صفحه نمایش جابجا کنند. شما می‌توانید مثل آنچه اپل در iOS 14 رونمایی کرد، ویجت‌ها را به هر کجای صفحه که خواستید جابجا کنید. این درحالی است که آیپد او اس 14 چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌داد و ویجت‌ها فقط می‌توانستند در یک مکان قرار بگیرند.

آیپد او اس 15

آیپد او اس 15

اپل App Library را به آیپد او اس آورده است. مثل همان چیزی که در آیفون وجود دارد، این قابلیت با پاک کردن برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید از روی صفحه هوم، آن‌ها را به پوشه‌هایی که به صورت خودکار سازماندهی می‌شوند خواهد برد. App Library در آیپد روی داک قرار دارد.

مالتی‌تسکینگ بخش دیگری در آیپد او اس جدید است که اکنون ارتقاء پیدا کرده است. آیکون‌های جدید به دسترسی آسان‌تر به حالت Split View کمک کرده‌اند و اپل از یک قابلیت جدید به نام طاقچه (Shelf) نیز رونمایی کرده که جابجایی بین فرامین مختلف را آسوده‌تر می‌کند. این یک تغییر بزرگ نسبت به آن چیزی است که در حال حاضر روی نسخه 14 آیپد او اس ارائه می‌شود.

QuickNote یک ویژگی جذاب است که به شما اجازه می‌دهد نوشته‌هایتان را به صفحات وب یا دیگر بخش‌های آیپد بچسبانید و به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اپل اپلیکیشن مستقل Translate که وظیفه ترجمه را دارد نیز به آیپد او اس آورده است.

بسیاری از ویژگی‌ها و تجربیات جدید آیپد او اس 15 با آی او اس 15 مشترک است. مکالمات FaceTime برای صدایی طبیعی‌تر اکنون از صدای Spatial پشتیبانی می‌کند. یک قابلیت تفکیک صدا نیز باعث می‌شود صدای شما از سر و صدای پس زمینه جدا شود و صدای شما با توان بیشتری از گذشته پخش شود. حالت عکاسی پرتره نیز به فیس تایم اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد صحنه پشت سرتان را در مکالمات محو کنید.

اپل یک قابلیت جدید به نام SharePlay را به فیس تایم اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در یک مکالمه گروهی، فایل‌های چندرسانه‌ای نظیر فیلم و موسیقی را به اشتراک بگذارند. SharePlay برای استفاده همزمان از چندین دیوایس، از ویژگی‌های مختلفی نظیر تصویر در تصویر و آی مسیج پشتیبانی می‌کند.

آپدیت جدید نرم افزاری آیپد ابزارهای جدیدی را برای کمک به تمرکز شما ارائه می‌کند. به طور مثال می‌توان به نوتیفیکیشن‌های اصلاح شده اشاره کرد که اکنون تشخیص آن‌ها آسان‌تر شده و همچنین یک بخش جدید به نام خلاصه نوتیفیکیشن که اطلاعیه‌های کمتر ضروری را از دید شما خارج می‌کند. شما همچنین می‌توانید در ساعات مشخصی از روز، نوتیفیکیشن‌ها را آنگونه که دلتان می‌خواهد دریافت کنید. به عنوان مثال نوتیفیکیشن‌ها زمانی که در منزل هستید با زمانی که در محل کار هستید متفاوت باشد.

بخش خاطره‌ها (Memories) در اپلیکیشن Photos اکنون می‌تواند به صورت خودکار با اعمال فیلترها و افکت‌ها، با آهنگ‌ها هماهنگ شود. علاوه بر این بخش جستجوی Spotlight نیز به شما توانایی جستجوی عمیق‌تری را در بین تصاویر می‌دهد. یک قابلیت جدید به نام Live Text نیز از هوش مصنوعی آیپد برای انتخاب یک نوشته از تصاویری که ثبت کرده‌اید استفاده می‌کند. این قابلیت از 7 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*