ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4 با پشتیبانی از LDAC و حذف نویز پیشرفته رونمایی شد

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4 با پشتیبانی از کدک بلوتوثی LDAC، حذف نویز پیشرفته، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و عمر باتری 12 ساعته رونمایی شد.

جدیدترین ایرباد بی سیم سونی به نام سونی WF-1000XM4 با پیشرفت‌هایی نسبتاً چشمگیر نسبت به نسل گذشته خود رونمایی شد. بخشی از این پیشرفت به لطف حضور چیپ توانمندتر Sony V1 حاصل شده، اما خود گوشی‌های این ایرباد نیز ساختار بهتری دارند که کیفیت صدای مطلوب‌تر و حذف نویز پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند.

سونی WF-1000XM4 ؛ پرچمدار دنیای ایربادها

این اولین باری است که یک ایرباد بی‌سیم از صدای Hi-Res‌ با کدک LDAC پشتیبانی می‌کند. LDAC سه برابر اطلاعات بیشتر را نسبت به کدک رایج بلوتوث حمل می‌کند. قابلیت DSEE Extreme در این هدفون بی‌سیم از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای فشرده و ارائه چیزی نزدیک به کیفیت Hi-Res استفاده می‌کند. این هدفون از 360Reality Audio نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تجربه فراگیری از صدای ضبط شده یک کنسرت بسازد.

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4

پردازنده قدرتمندتر V1 حذف نویز بهتری را در فرکانس‌های بالا ارائه می‌کند و در مقایسه با پردازنده ایرباد بی‌سیم XM3 می‌تواند تا 40 درصد سطح نویز را کاهش دهد. قابلیت تشخیص خودکار باد نیز می‌تواند باعث کاهش سر و صدای باد هنگام مکالمات صوتی کاربر شود.

سونی در این گجت از آمپلی‌فایر 24 بیت بهبود یافته و درایورهای بازطراحی شده با آهنرباهای 20 درصد بزرگ‌تر شده استفاده کرده و آن‌ها را درون یک دیافراگم بهتر قرار داده است. این دیافراگم انعطاف‌پذیرتر شده که به آن اجازه حذف بهتر سیگنال در فرکانس‌های پایین‌تر را می‌دهد. این دیافراگم پیشرفته‌تر باعث تولید بهتر بیس هم می‌شود.

ایرباد سونی WF-1000XM4 نه تنها از حذف نویز فعال بهره می‌برد، بلکه در تفکیک غیرفعال صدا نیز عملکرد بهتری دارد. در داخل گوشی‌های این گجت از فم‌های پلی‌اورتان استفاده شده که به تضعیف کردن نویزها کمک می‌کند. ضمن اینکه گوشی‌ها می‌فهمند که چگونه در داخل گوش شما قرار گرفتند و متناسب با آن تلاش می‌کنند بهترین نتایج را در حذف نویز ارائه کنند.

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4

از دیگر پیشرفت‌های این ایرباد بی سیم جدید می‌توان به پشتیبانی آن‌ها از فناوری اتصال سریع به اندروید و ویندوز 10 اشاره کرد. XM4 می‌تواند مکالمه را تشخیص دهد و به صورت خودکار موسیقی را قطع کرده و حالت صدای محیط (Ambient Sound) را فعال کند. این به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه نیاز باشد گوشی را از داخل گوش خود خارج کنید، صدای مکالمات را بشنوید. سونی نام این ویژگی را “Speak-to-Chat” گذاشته است.

هر یک از این گوشی‌ها برای مکالمات صوتی یک جفت میکروفون پوشیده شده با فوم به همراه یک حسگر استخانی را در اختیار دارند. وظیفه این حسگر، برداشت شفاف صدای شما حتی در یک محیط پر سر و صدا است. شما همچنین می‌توانید از این میکروفون‌ها برای مکالمه با دستیار مجازی الکسا یا گوگل نیز استفاده کنید.

چیپ Sony V1 به صورت یکپارچه اتصال بلوتوثی و حذف نویز را در بر می‌گیرد. این درحالیست که در مدل قبلی، برای هر یک از این‌ها یک چیپ جداگانه وجود داشت. این چیپ جدید (که از انتقال همزمان به هر یک از گوشی‌ها پشتیبانی می‌کند) با ترکیب آنتن‌های بازطراحی شده می‌توانند اتصال پایدار و کم تأخیری را به ارمغان بیاورند.

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4

XM4 اکنون کوچک‌تر و سبک‌تر از XM3 شده است که باعث قرارگیری بهتر آن در گوش می‌شود. حتی عمر باتری آن هم بهتر شده و اکنون می‌تواند با حالت حذف نویز فعال تا 8 ساعت و بدون این حالت تا 12 ساعت به صورت مداوم روشن بماند. این درحالیست که عمر باتری XM3 در دو حالت به ترتیب 6 و 8 ساعت بود.

کیس شارژ کوچک‌تر XM4 هم می‌تواند دو برابر گوشی‌ها را شارژ کند تا در مجموع مدت زمان استفاده از ایرباد سونی WF-1000XM4 به 24 ساعت برسد. اگر عمر باتری دیوایس تمام شد، کافیست فقط 5 دقیقه آن را به شارژ بزنید تا 60 دقیقه بتوانید از آن استفاده کنید. شما حتی می‌توانید علی‌رغم اینکه یک کابل USB-C داخل جعبه قرار دارد، با استفاده از شارژرهای بی‌سیم Qi که گوشی خود را هم با آن‌ها شارژ می‌کنید، به صورت بی‌سیم این ایربادها را شارژ کنید. و اگر گوشی شما از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، کافیست گوشی‌های این هدفون بی‌سیم را روی پشت قاب گوشی موبایل خود بگذارید تا به صورت بی‌سیم شارژ شوند.

ایرباد بی سیم سونی WF-1000XM4

ایرباد جدید سونی به لطف گواهی IPX4 (که به معنای مقاومت در برابر باران است)، مقاوم‌تر از نسل قبلی شده است. قیمت این مدل 280 دلار بوده و در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. محشره این ایرباد، دم سونی گرم.

  2. از قیمتش هم مشخصه که از نسل قبلی خیلی بهتره.
    It is a SONY 👌