کسب و کارها

کرونا ، گذرگاه کسب و کارها از شکل سنتی به دنیای دیجیتال

بیشتر از یک سال است که از شیوع بیماری کرونا در سطح جهان گذشته است؛ این بیماری نه تنها در ایران، بلکه در جای جای جهان نیز کسب و کارهای بسیاری را درگیر رکود کرد، به طوری که با روال پیش آمده، بسیاری از کارفرمایان برای جلوگیری از ضرر، شروع به تعطیل کردن کسب و کارهای خود کردند.

ویژگی مشترک این کسب و کارهای رو به افول، در نحوه ارائه خدمات یا کالا به مشتری بود؛ لزوما مشتری باید به مکان مغازه، پاساژ، رستوران یا ورزشگاه مراجعه می‌کرد تا بتواند کالا یا خدمات مورد نظر خود را دریافت نماید. اما در این زمان، تعدادی از همین کسب و کارها توانستند با شناسایی فرصت تازه، از بحران کرونا به عنوان سکویی برای تغییر شیوه ارائه خدمات و کالاهای خود استفاده کرده و وارد یکی از سودآورترین برهه‌های دوران کاری خود شوند. می‌توان این تغییرات را در یک عبارت خلاصه کرد؛ «تغییر ساختار سنتی کسب و کارها به سیستم دیجیتال». شاید به نظر برسد با توجه به ارائه خدمات حضوری این کسب و کارها، چنین تغییری ممکن نباشد؛ اما در ادامه به معرفی سه راهکار کاربردی برای این تغییر بزرگ خواهیم پرداخت.

حضور فعال در شبکه های اجتماعی

قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید؛ با توجه به این که بسیاری از افراد به جای وقت‌گذرانی در خارح از منزل، مجبور به ماندن در منزل شده‌اند، خود دلیلی است که فعالیت منظم و مستمر در شبکه های اجتماعی پربازدید را جدی بگیرید. اگر در زمینه فروش محصولاتی همچون پوشاک، لوازم بهداشتی و … فعایت دارید، می‌توانید با تاسیس حساب کاربری و فعالیت مستمر به نتایج مالی جذابی برسید و در مدت زمان کوتاهی، مشتریان وفاداری را برای برند خود جمع‌آوری نمایید. اگر در زمینه خدمات مشغول هستید، مانند سرویس رستوران، خدمات آرایشگاه و … می‌توانید از روال‌های بهداشتی برای ضد عفونی کردن محیط، فیلم تهیه نمایید‌، تا مشتریان با خیال راحت از پروسه کنترل سلامت مکان و محصولات، به سفارش محصول مورد نظر خود بپردازند یا به صورت محدود به آنجا مراجعه نمایند. در استفاده از شبکه های اجتماعی باید در نظر داشته باشید که هرچه محتوای ارائه شده از جذابیت بصری بیشتری برخوردار باشد، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد. بنابراین بهتر است در کنار ایده‌های منحصر به فردی که برای ارتقای موقعیت کسب و کار خود در ذهن دارید، نگاهی نیز به ابزارهای مناسب برای تولید این گونه محتوا داشته باشید. درست است که امروزه بسیاری از برنامه‌های قدرتمند، در نسخه مناسب موبایل نیز منتشر شده‌اند، اما هیچ فرد متخصصی نمی‌تواند منکر قدرت پردازش گرافیکی لپ تاپ‌ها شود.

راه‌اندازی وب سایت

وب سایت‌ها، درگاه‌های اینترنتی همیشگی هستند که رابطه میان شما و مشتری را به طور امن برقرار می‌نمایند. کافیست از طریق سایت سازهای آنلاین یا به صورت سفارشی، به تاسیس وب سایت مرتبط با کسب و کار خود بپردازید تا سفارشات مشتریان و پیگیری‌های مربوط به آنها را از طریق محیط کاربری ساده آن مدیریت نمایید. برای این کار هم نیازی به حضور فیزیکی در مکان رستوران یا مغازه نخواهید داشت و کافیست با استفاده از کامپیوتر مناسب و تلاش لازم، موفقیت‌های بزرگی که در انتظار شما و کسب و کارتان هست را نظاره کنید.

کسب و کارها

وب سایت‌ها، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کسانی هستند که قصد درآمدزایی از طریق آموزش مهارت خود به دیگران را داشته باشند. با توجه به این که بسیاری از افراد علاقه‌مندند که برای دوره‌های آموزشی خود، به‌روزرسانی دریافت کنند، بهترین راه، استفاده از امکانات مدیریتی سایت است. ار آنجایی که زمان نسبتا زیادی برای ضبط دوره‌های آموزشی صرف می‌شود، می‌توانید با کدبندی ویدئوها و پخش آنها از طریق پلیرهای اختصاصی، از به سرقت رفتن محتوای با ارزش خود جلوگیری نمایید.

استفاده از سرویس‌های آنلاین جهت ارائه خدمات فروش

اگر هنوز کسب  کار شما به حدی نرسیده که تاسیس وب سایت از نظر اقتصادی به صرفه باشد، می‌توانید از وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که به صورت واسطه، به ارائه خدمات و فروش محصولات می‌پردازند نیز استفاده نمایید؛ هرچند اگر کسب و کار شما دارای وب سایت هم می‌باشد، بهتر است از این پلتفرم‌های تجاری غافل نشوید تا توجه طیف گسترده‌تری از مشتریان را به سوی برند خود جلب نمایید، زیرا بسیاری از کاربران، پیش از خرید یک محصول خاص یا سفارش خدمات اینترنتی، به مقایسه بین ارائه‌دهندگان مختلف می‌پردازند تا از بهترین برند در آن زمینه خاص، کالا یا خدمات را دریافت نمایند. اگر کسب و کارتان دارای وب سایت اختصاصی است، کافیست از همان محتوای سایت استفاده نمایید تا مشتریان نیز راحت‌تر شما را در میان ارائه‌کنندگان بیابند. در غیر این صورت بهتر است هرچه زودتر با تهیه یک لپ تاپ مناسب اطلاعات را در وب سایت واسطه ثبت نمایید.

کرونا، دورانی است که دوری از فناوری‌های روز را به پایان رساند. مقاومت در برابر پیشرفت روش‌های جدید بازاریابی و ارائه محصول، می‌تواند موجب حذف شما از گردونه رقابت گردد؛ بنابراین تا فرصت رشد در دنیای مجازی را دارید، لازم است بدون اتلاف وقت از روش‌های گفته شده استفاده نمایید تا مزایای رقابتی خود را در برابر رقبای تازه نفس از دست ندهید. اگر هنوز قانع نشده‌اید که هر کسب و کاری قادر به ارائه خدمات یا فروش محصولات خود به صورت اینترنتی است، مثال‌هایی که در ادامه هستند را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

خدمات پزشکی آنلاین

اگر نیاز به مشاوره پزشکی داشته باشید، راجع به داروی مصرفی خود سوال داشته باشید و …، خدمات آنلاین پزشکی به صورت شبانه‌روزی در خدمت شما خواهد بود. این روزها که بیرون رفتن از منزل و مراجعه به مکان‌های عمومی، خطر بالقوه ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، قطعا ورود به فضاهای بیمارستانی نیز موجب افزایش چشمگیر احتمال ابتلا به این بیماری می‌گردد. بنابراین، سرویس‌های آنلاین مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، یاری‌گر بیماران و افراد تحت درمان خواهند بود. همچنین امکان صدور نسخه آنلاین نیز موجب راحتی بیماران در استفاده از خدمات بیمه شده است. حال در نظر بگیرید که این خدمات حیاتی اگر به همان روال گذشته ارائه می‌شدند، تا چه حد می‌توانستند موجب شیوع گسترده کرونا گردند.

کسب و کارها

استارت آپ ورزشی

درست خواندید؛ استارت آپ ورزشی. با توجه به این که ورزش در فضای سربسته باشگاه‌ها، می‌تواند موجب گسترش آلودگی فضا گردد، بسیاری از باشگاه‌ها طی سال گذشته مجبور به تعطیل کردن دوره‌ای شدند، در حالی که همچنان ورزشکاران تمایل به حضور در فضای باشگاه و استفاده از دستگاه‌ها را داشتند تا نتیجه چندین ماه تلاششان از بین نرود. بنابراین استارت آپ ورزشی با همکاری عده‌ای از مربیان و دست اندرکاران حوزه ورزشی، شکل گرفت تا افراد بدون نیاز به مراجعه به باشگاه‌ها، قادر به ارتباط با مربی خود باشند. همچنین مربیان ورزشی نیز پس از ماه‌ها سردرگمی و برنامه‌های منقطع، به روالی پایدار در برگزاری کلاس‌های خود رسیدند. در این میان چه ورزشکار حرفه‌ای باشید و چه یک تازه‌کار، برای تمام سطوح برنامه ورزشی وجود دارد؛ همچنین فرقی نمی‌کند امکان تشکیل یک باشگاه خصوصی را داشته باشید یا صرفا به استفاده از دو دمبل بسنده کنید، می‌توانید تحرک داشته باشید و از افسردگی دوران قرنطینه خانگی رها شوید.

تصور می‌کردید این دو خدمت کاربردی و حیاتی قابلیت ارائه خدمات آنلاین را داشته باشند ؟! بسیاری از کسب و کارها هستند که پتانسیل بالایی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال دارند و هنوز اقدامی برای کسب سهم بازار اینترنتی نکرده‌اند. امروز، بهترین زمان برای ورود به دنیای کسب و کارهای دیجیتال است.

هر آنچه که برای ورود به دنیای دیجیتال نیاز دارید، صرفا یک لپ تاپ، یک گوشی موبایل و ارتباط اینترنتی پایدار است. با توجه به شرایط اقتصادی، شاید بتوان گوشی نو تهیه نمود، اما خرید لپ تاپ آکبند و نو می‌تواند هزینه زیادی را در ابتدای کار روی دوش شما بگذارد. بنابراین شاید تصمیم به خرید یک لپ تاپ استوک با ویژگی‌های سطح بالا، تصمیم عاقلانه‌تری باشد. لازم است اشاره کنیم لپ تاپ های استوک، لپ تاپ‌هایی هستند که بسته به کلاس کاریشان، مانند روز اول قادر به اجرای برنامه‌های مورد نظر کاربران می‌باشند. بنابراین چه قصد داشته باشید به مدیریت سایت کسب و کار خود بپردازید، چه برای شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود قصد تولید محتوا داشته باشید، خرید لپ تاپ استوک تصمیمی به صرفه خواهد بود. اگر در میان مدل‌های مختلف لپ تاپ های استوک سردرگم شده‌اید، نگران نباشید؛ تیم متخصص مشاوره استوکالا ، با اطلاعات به روز در رابطه با برنامه‌های مورد نیاز شما ، لپ تاپی مناسب را برای شما آماده کرده و از طریق سرویس‌های مطمئن باربری خدمت شما ارسال خواهد کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*