شارژر 200 وات شیائومی

آیا شارژر 200 وات شیائومی به باتری آسیب می‌زند؟

چند هفته پیش شاهد رونمایی از شارژر 200 وات شیائومی بودیم. حالا شیائومی تصمیم گرفته به نگرانی‌های کاربران در رابطه با تأثیر این شارژر بر سلامت باتری پاسخ دهد.

چند هفته پیش شیائومی از فناوری هایپر شارژ خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد که توانایی شارژ سیمی تا حداکثر 200 وات و شارژ بی سیم 120 وات را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

حالا این شرکت از برخی از کاربران دعوت کرده تا سؤالات خود در رابطه با این فناوری را از مهندسان شیائومی بپرسند. یکی از سؤالات مطرح شده به امنیت استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شد. شیائومی در پاسخ به این سؤال اعلام کرد که مدت زمان زیادی را صرف تحقیق و توسعه هایپر شارژ کرده است و استفاده از آن هیچ خطری ندارد. این شرکت همچنین گفت که در فناوری شارژ سریع خود از ۴۰ شاخص مختلف ایمنی و حفاظتی بهره برده است.

یکی دیگر از کاربران نسبت به تأثیر شارژر 200 وات شیائومی بر عمر مفید باتری ابراز نگرانی کرد. اما؛ شیائومی اعلام کرد که فناوری جدید این شرکت هیچ تأثیر منفی بر عمر باتری ندارد و باتری گوشی حتی پس از ۸۰۰ سیکل شارژ و دشارژ ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد. این میزان بسیار بیشتر از استاندارد کنونی که برابر با ۶۰ درصد است به حساب می‌آید.

شارژر 200 وات شیائومی

در هنگام رونمایی از فناوری HyperCharge، شیائومی اعلام کرد که شارژر 200 وات سیمی این شرکت می‌تواند تا ۵۰ درصد از ظرفیت یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در تنها ۳ دقیقه پر کند و شارژ کامل آن نیز حدود ۸ دقیقه طول خواهد کشید.

شارژ 120 وات بی سیم این شرکت نیز قادر به پر کردن نیمی از ظرفیت یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در تنها ۷ دقیقه است و پس از ۱۵ دقیقه نیز باتری به طور کامل شارژ خواهد شد. فناوری شارژ بی سیم 120 وات شیائومی جایگزین شارژر بی سیم ۸۰ وات این شرکت شده است که سال گذشته معرفی شد. شارژر بی سیم ۸۰ وات این شرکت می‌توانست یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

شیائومی هنوز اعلام نکرده که کدام یک از گوشی‌های آينده این شرکت از شارژر 200 وات پشتیبانی خواهند کرد، اما احتمالاً نسل بعدی سری پرچمدار Mi به همراه این قابلیت عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*