سیری در آپدیت iOS 15

آیا آپدیت iOS 15 می‌تواند مشکلات اساسی آیفون‌ها را برطرف کند؟

ظاهراً اپل می‌خواهد در آپدیت iOS 15 دستی به سر و گوش دستیار مجازی Siri بکشد و آن را برای رقابت هر چه بهتر با دستیار گوگل، پیشرفته‌تر کند.

آیا تجربه استفاده از Siri را داشته‌اید؟ اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، دستیار دیجیتالی اپل به قدری بد است که حتی بسیاری ترجیح می‌دهند از محصولات اندرویدی استفاده کنند. اینطور به نظر می‌رسد که Siri کمتر از گوگل در مورد محصولات اپل می‌داند!

به طور مثال اگر از سیری تاریخ عرضه آیفون 4s را بپرسید، به شما می‌گوید «هر چیزی که در مورد محصولات اپل باید بدانید، در وب‌سایت اپل موجود است». اما اگر از دستیار مجازی گوگل همین سوال را بپرسید، او به شما تاریخ دقیق عرضه آن که 14 اکتبر 2011 است را در کنار تصویر خود گوشی نمایش می‌دهد. چنین چیزی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. سیری در فهمیدن برخی وظایف نیز مشکل دارد.

اپل با آپدیت iOS 15 سیری را هوشمندانه‌تر و مفیدتر می‌کند

بنا به دلایلی، گوگل تلاش خیلی زیادی برای متمایز کردن دستیار دیجیتالی خودش نمی‌کند، به خصوص اینکه اکثر آزمایش‌های انجام شده طی چند سال اخیر نشان می‌دهد دستیار مجازی گوگل توان بالایی در انجام وظایف و پاسخ دادن به سوال‌های سخت دارد. شاید گوگل تصور می‌کند که بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند از دستیار دیجیتالی خود استفاده نمی‌کنند. ولی این تصور اشتباهی است.

به نظر می‌رسد اپل این موضوع را درک کرده و می‌خواهد Siri را در آپدیت iOS 15 به دستیار مجازی پیشرفته‌تر و مفیدتری تبدیل کند. Siri در نسخه بعدی آی او اس که چند روز پیش معرفی شد به مراتب سریع‌تر خواهد بود؛ به خصوص در آیفون‌هایی که از چیپست A12 bionic به بعد قدرت می‌گیرند. علاوه بر این، درخواست‌های صوتی شما در نسخه بعدی آی او اس از طریق موتور عصبی اپل پردازش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اپل می‌خواهد Siri تقلید صدا را تشخیص دهد

در آی او اس 15، سیری می‌‌تواند یک به یک وظایف را پشت سر هم انجام دهد. به طور مثال شما می‌تواند زنگ هشدار تنظیم کند، پیام‌های متنی ارسال کند، یک اپلیکیشن را اجرا کند و همه این‌ها را با موفقیت پشت سر هم انجام دهد.

سیری در آپدیت iOS 15

در عمل نیز کمی هوشمندانه‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر از او بخواهید یک نوشته را به «معین» ارسال کنید، به شما می‌گوید که نام چند نفر از مخاطبین شما معین است. سپس تشخیص خواهد داد که منظور شما کدام معین است و بیشتر با آن در ارتباط هستید. سیری حتی قادر خواهد بود مواردی را با استفاده از فهرست مخاطبین شما به اشتراک بگذارد. به طور مثال اگر در حال مشاهده یک تصویر روی نمایشگر گوشی خود یا مطالعه یک خبر در مرورگر سافاری هستید، می‌توانید از سیری بخواهید فوراً آن را برای یکی از دوستان شما ارسال کند. سپس سیری آن مورد را به یک پیام ضخیمه می‌کند و برای دوست مورد نظر شما ارسال می‌کند.

یک قابلیتی که به سیری اضافه خواهد شد و دستیار مجازی گوگل هم آن را ارائه می‌کند، توانایی پرسیدن سوالات بیشتر در مورد یک شخص بدون این است که مدام نام آن فرد را تکرار کند. به طور مثال اگر از سیری بپرسید که سر پائول مک کارتنی جمعاً چند جایزه طلا را کسب کرده است و سپس از آن بپرسید که چه تعداد از این جوایز را به صورت شخصی دریافت کرده است، سیری دیگر مدام با هر سوال شما نام مک کارتنی را تکرار نمی‌کند.

سیری همچنین می‌تواند در iOS 15 نوتیفیکیشن‌های شما را هم اعلام کند. و در حالی که تمام این پیشرفت‌ها خوب به نظر می‌رسد، ما امیدواریم سیری در پاسخ‌گویی هم بهتر عمل کند. در واقع ما دوست داریم سیری بیشتر شبیه به دستیار مجازی گوگل شود.

سیری برای اولین بار با آیفون 4s معرفی شد

دستیار مجازی اپل در اکتبر 2011 همراه با گوشی آیفون 4s (درست یک سال و نیم پس از خریداری استارتاپ Siri از سوی اپل) رونمایی شد. این دستیار مجازی برای نخستین بار به عنوان یک اپلیکیشن آی او اسی در فوریه 2010 منتشر شده بود. اما دو ماه بعد اپل آن را از صاحبان نروژی‌اش تصاحب کرد. در زبان نروژی Siri‌ به معنای «زن زیبایی که شما را به طرف پیروزی هدایت می‌کند» است.

علاوه بر سیری و گوگل اسیستنت، دستیارهای دیجیتالی دیگری مثل آمازون الکسا، سامسونگ بیکسبی و دستیار شکست خورده کورتانا مایکروسافت نیز طی سالیان اخیر در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود سامسونگ نیز می‌خواهد یک دستیار دیجیتالی که یک کاراکتر 3 بعدی انیمیشنی است را در گوشی‌هایش جایگزین بیکسبی کند. ظاهراً نام این دستیار مجازی نیز “Sam” خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*