اپلیکیشن های هارمونی او اس هواوی

تعداد اپلیکیشن های هارمونی او اس هواوی از 134 هزار برنامه گذر کرد

هواوی می‌گوید تعداد اپلیکیشن های هارمونی او اس – HarmonyOS از 134 هزار برنامه گذر کرده و اکنون 4 میلیون توسعه‌دهنده روی آن‌ها کار می‌کنند.

هواوی رسماً اعلام کرده است اطلاعات و اپلیکیشن گوشی‌هایی که امکان مهاجرت به HarmonyOS 2 را دارند، به استثنای اپلیکیشن‌هایی که از سرویس‌های گوگل پلی استفاده می‌کنند، حفظ خواهد شد. به لطف این سازگاری گسترده، هواوی امیدوار به آینده‌ای است که کاربران بتوانند تمام اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید طراحی شده‌اند را در هارمونی او اس اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی رسمی سیستم عامل هارمونی هواوی در کنفرانس هواوی

هواوی می‌گوید تعداد توسعه‌دهندگانی که روی اپلیکیشن های هارمونی او اس کار می‌کنند از 4 میلیون توسعه‌دهنده عبور کرده است و این تعداد تاکنون بیش از 134 هزار برنامه را با استفاده از HMS Core توسعه داده‌اند. HMS Core همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد و در همین راستا به تازگی نسخه 6.0 آن با پشتیبانی از سرویس‌های ابری هواوی رونمایی شده است.

اپلیکیشن های هارمونی او اس هواوی

هواوی برای افزایش تعداد شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن مشارکت کننده در HMS Core، یک رویداد خبری ویژه به نام Huawei HMS Global Application Innovation Competition 2021 را تدارک دیده است که در آن از توسعه‌دهندگان سراسر جهان برای توسعه اپلیکیشن‌هایشان بر بستر HMS Core دعوت می‌کند. توسعه‌دهندگانی از چین، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه، خاور میانه و همچنین آفریقا در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد. هواوی برای بهترین اپلیکیشن، جایزه 1 میلیون دلاری تعین کرده است. اما در کنار آن جوایز دیگر غیر نقدی از جمله پشتیبانی از بازاریابی، منابع ابری و مشوق‌های استفاده از سیستم پرداختی HMS Core را هم برای توسعه‌دهندگان برتر در نظر گرفته است.

صدها هزار اپلیکیشن هم اکنون در دسترس بیش از 10 میلیون کاربر هارمونی او اس قرار گرفته است. هواوی ادعا می‌کند که همین اتفاق باعث شده تا HarmonyOS به سومین اکوسیستم بزرگ موبایل در جهان تبدیل شود. البته به این ادعای هواوی ایراداتی هم وارد است، چرا که طی دو سال گذشته تعداد کاربران سیستم عامل KaiOS به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است.

اما با توجه به استراتژی جدید هواوی مبنی بر اجازه مهاجرت به هارمونی او اس 2 به گوشی‌های قدیمی این برند، انتظار می‌رود تا سال آینده چندین میلیون کاربر به این تعداد اضافه شود. فراموش نکنید در این مدت محصولاتی هم وارد بازار خواهند شد که به صورت پیشفرض به این سیستم عامل مجهز هستند. به طور مثال هواوی واچ 3/ واچ 3 پرو و تبلت مدیاپد پرو 12.6 2021 از جمله این محصولات هستند که از چند روز پیش فروش آن‌ها در چین آغاز شده است.

هواوی برای تشویق هر چه بیشتر کاربران به استفاده از سیستم عامل خود، از چند روز پیش برنامه‌ای تحت عنوان «تجربه HarmonyOS در دنیای واقعی» را آغاز کرده که به کاربران اجازه استفاده آزمایشی چند دقیقه‌ای از این سیستم عامل در فروشگاه‌های هواوی را می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*