انتشار اشتباهی خبری در مورد کشف هندوانه در مریخ

انتشار اشتباهی خبری در مورد کشف هندوانه در مریخ

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی مقاله‌ای عجیب را در مورد کشف هندوانه روی مریخ منتشر کرده که در مدت کوتاهی، از میان اخبار موجود حذف شد؛ اما ماجرای این اتفاق چه بود؟

«به گزارش پلیس، میدان‌هایی از هندوانه در مریخ کشف شد»؛ این تیتر مقاله کوتاهی بود که چند روز پیش، در تاریخ 8 ژوئن در روزنامه معروف نیویورک تایمز منتشر شد. البته بعد از مدتی کوتاه، مقاله مورد نظر از وب‌سایت روزنامه حذف شد، اما در همین مدت زمان عده‌ای از مخاطبان مقاله را ذخیره کردند و با نگهداری آن در آرشیو خود، به دنبال جواب این سوال گشتند که منظور از انتشار این داستان عجیب چه بوده است. در بررسی این اتفاق با ما همراه باشید.

در حال حاضر، به جای مقاله مورد نظر پیامی در مورد انتشار اشتباهی مطلب قرار داده شده و از طرف نیویورک تایمز اعلام شده که تمامی محتویات این داستان جعلی بوده است. این‌ در حالی بوده که بسیاری از رسانه‌ها و مخاطبان بی‌صبرانه منتظر انتشار گزارشی رسمی در اواخر ماه جاری میلادی، از سوی دولت آمریکا هستند که به موضوع اشیا پرنده ناشناس یا همان یوفوها می‌پردازد.

به علاوه این گزارش که دستور انتشار آن، چند ماه پیش در دولت دونالد ترامپ امضا شد، به موضوع وجود وسایل پرنده فرازمینی در حریم هوایی ارتش آمریکا خواهد پرداخت. با این تفاصیل، موضوع انتشار مقاله‌ای در مورد کشف هندوانه در مریخ موضوع جالبی است. در مقاله مورد نظر به وجود فرازمینی‌های میوه‌ای اشاره شده و نویسنده به این مسئله پرداخته که چرا این موجودات مسئول وجود میدان‌هایی از هندوانه روی سطح مریخ هستند.

هندوانه در مریخ

در مقاله نیویورک تایمز نوشته شده که سازمان اف بی آی آمریکا در مورد گزارش بارش هندوانه در مریخ اظهار نظر نکرده، اما بحث بارش میوه کیوی در این سیاره توسط سازمان مورد نظر تایید شده است. در مدت کوتاهی پس از پست شدن مطلب در وب‌سایت نیویورک تایمز، سرویس گوگل نیوز آن را میان اخبارش قرار داد و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از مخاطبان به راحتی به مقاله دسترسی داشته باشند.

انتشار اشتباهی خبری در مورد کشف هندوانه در مریخ

البته همان‌طور که حدس می‌زنید، محتویات مقاله هندوانه در مریخ به موضوع خاصی اشاره نمی‌کنند و سخنگوی روزنامه اعلام کرده که مطلب مورد نظر به عنوان یک مقاله امتحانی نوشته شده بود و به اشتباه، در سرویس زنده وب‌سایت پست شد. گفته شده که کارکنان نیویورک تایمز در حال آزمایش سیستم محتوای وب‌سایت بودند و در همین حین مقاله مورد نظر روی سرویس قرار گرفت.

پس از مراجعه به آدرس مقاله مورد نظر در وب‌سایت نیویورک تایمز، پیامی در مورد انتشار غیر عمدی مقاله آزمایشی اخیر خواهید دید. با این حال نکته جالب این بوده که این دست مقاله‌های آزمایشی به حدی حاوی محتویات عجیب و غریب هستند که حتی در صورت منتشر شدن آن‌ها هم کسی توجهی به این محتویات نکند. با این حال، نزدیکی به زمان آماده شدن گزارش محرمانه دولت آمریکا در مورد یوفوها تا حدی باعث شده که توجهی بیش از حد به این مقاله جلب شود و حتی عده‌ای آنچه توسط نیویورک تایمز منتشر شده را جدی بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*